Hej,

Jag letar efter en list som är max 8mm tjock, minst 40 mm bred och där två av hörnen närmast varandra är rundade. De andra hörnen kan vara hur som helst. Dvs en smyglist med ett hörn till rundat. Trä, helvit eller listvit. Jag lyckas inte hitta, nån som kan ge tips?
 
R
P polarsson skrev:
Hej,

Jag letar efter en list som är max 8mm tjock, minst 40 mm bred och där två av hörnen närmast varandra är rundade. De andra hörnen kan vara hur som helst. Dvs en smyglist med ett hörn till rundat. Trä, helvit eller listvit. Jag lyckas inte hitta, nån som kan ge tips?
Dom finns i 8x33 eller 8x43 eller så för man klyva en egen av en bredare..

https://www.byggmax.se/foglist-p08608027
 
Tack för svar, men det är just en sån jag inte vill ha. Hörnen närmast varandra ska vara rundade, inte längst från varandra som för föreslagen list.
 
R
P polarsson skrev:
Tack för svar, men det är just en sån jag inte vill ha. Hörnen närmast varandra ska vara rundade, inte längst från varandra som för föreslagen list.
Aha då förstår jag men det finns någ ingen färdig utan antingen får man tillverka en själv eller beställa ifrån ett snickeri…
 
Rundningen fixar du själv med ett 80 korns sandpapper. Om det inte är hundra meter list.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Karl-Ove Qvarfordt Karl-Ove Qvarfordt skrev:
[länk]
tack, men se svar ovan. Den listen passar inte
 
imported_Benno imported_Benno skrev:
Rundningen fixar du själv med ett 80 korns sandpapper. Om det inte är hundra meter list.
Lutar väl åt det, men ibland är man lat och vill bara ha den klar :)
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Produkten finns inte varken som standard eller special. Vill du ha den färdig är det ett hyvleri eller snickeri du får ta hjälp av , annars hyvlar du till den själv eller som någon ovanför skrev, slippapper
 
  • Gilla
polarsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.