Jag har nyss byggt min första (och förhoppningsvis sista) pool. Satte liner i förrgår och har börjar fylla poolen nu. Jag följde tillverkarens rekommendation (Folkpool) och satte linern till helgaveltrappan först. Jag vet att hörnen på linern sitter rätt, åtminstone i ovankant då de var utmärka med ett streck.

Nu har jag fyllt ca 3-4 dm och vattnet kommer snart upp till första trappsteget. Linern på bottnen är slät och fin, det finns inga som helst veck. Trappan ser mindre kul ut. Det ser ut som att linern är för kort då det bildas en riktigt rejäl hålkärr på ett av stegen om jag drar rätt linern på övriga steg. Det är även knöligt i linern, men det var å andra sidan botten också innan vattnet slätade ut allting.

Jag har egentligen två funderingar nu:

1. Är det troligt att vattnet kommer sträcka ut linern till den grad att hålkärren i stegen blir betydligt mindre? Så blev det på det första steget (vid bottnen). Först en ganska stor hålkärr men vattentrycket fixade till det (dock finns ju risken att den snodde liner från övriga trappsteg)

2. Senare ikväll kommer jag behöva skära ur linern för att ansluta 3 x poolbelysning. Om jag av någon anledning fått linern snett och sedan skär i linern så är jag ju helt körd om jag ska rätta till linern. Eftersom jag har en helgaveltrapp så vet jag ju inte resultatet förrän poolen är färdigfylld, men då måste jag ju ha gjort alla håltagningar långt innan dess... Hur ska jag tänka här?

Delvis fylld pool med blå liner och stentrappa med vikter på; inga veck syns på botten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pool under uppbyggnad med blå liner och säckar sandsäckar utplacerade i botten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dsundet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.