Kan någon beskriva hur man lindar tap n go trimmerhuvud på en Partner B-246,har aldrig lyckas få det att funka med frammatning,gärna bilder,inte hänvisning till instruktionsboken den är ej instruktiv!
Tack på förhand.
 
  • Gilla
Rolfhjak
  • Laddar…
du tar ca 3meter tråd och viker den på mitten. du sätter mitten i en av trådurtagen i rullen. båda trådarna ska lindas åt samma håll. fast på varsin sida om "mittskivan". sedan bör det funka. Min slutade fungera när fjädern som sitter inne i tapngo-knappen hoppade ur sitt läge. prova ryck loss knappen och titta om fjädern sitter fast i mitten på ett stift och sätt i hop igen. // M
 
Ok,tråden vikas på mitten som ett stort U m.a.o.,ska ändarna träs in i ursparningarna märkta 065 resp 08 eller är det bara för att säkra dem innan man trär ut dem i hålen på trimmerhuvudet?Bilder skulle vara allra bäst men tack så länge!
 
B246 kan ha flera olika trimmerhuvuden, så någon bild från din trimmer skulle vara en bra start :)
 
tyvärr har jag inte trimmern hemma. men 065 och 08 är till att hålla i tråden medan du sätter ihop delarna. //M
 
Tack nu ska jag försöka!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.