Den nya hydropressen har ett plaströr som inte inget något större förtroende. På det röret ska det skruvas ett grenrör för pressostat och mätare och annat. Vad bör man använda som tätning mellan plaströret och mässinggrenröret? Jag tänker mig lin och pasta då jag måste kunna backa för att få rätt vinkel på grenröret då det inte är någon lekande mutter. Man får alltså bara hoppas att allt linjerar när man dragit åt.
 
Så här ser det ut. Verkar helt tokigt att all vikt ska hänga på det där stackars plaströret och att allt ska få rätt vinkel efter åtdragning.
 
  • Vatteninstallation med plaströr kopplat till guldfärgad mässingsventil och expansivkärl framför tapetserad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har för mej jag har en stump pem slang mellan hydropress och övriga kopplingar på min hydropress, så kopplingarna inte belastar hydropressen
 
  • Gilla
Malmen1
  • Laddar…
Ett Wellmate du har och utgående rör har utvändig gänga, då går det att ha lin och pasta, har man en del i plast och med invändig gänga , så går det inte med lin. Linet exspanderar och spräcker plasten. Nu är gängorna glatta och linet halkar med runt , skrapa lite på gängorna på tvären så det blir lite grader, då hugger linet fast och går inte med runt. Sen kan det vara lämpligt att ha en slang ( ska ha en blå rand på sig ) mellan kärlet och armaturen så det inte uppstår spänningar i någon plastdel. Allting rör sig microskåpiskt när trycket ökar och minskar.
 
  • Gilla
Malmen1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.