Sådär ja! Har med hjälp av era eminenta verktygstips lyckats skrapa trappen från tråden https://www.byggahus.se/forum/threads/ta-bort-heltaeckningsmatta-trappa-tips.401143/ (där jag tyvärr inte fick svar på denna fråga) hyfsat ren. Nu till nästa steg! Jag har grovslipat av den med 40-papper, det mesta försvinner, men kontaktlimmet har liksom, under de senaste 40 åren, blivit intrampat i linoleumet. Kommer detta ställa till problem när jag målar? Ytan är slät, men det finns rester kvar (se bild). Finns det risk att det slår igenom färgen? Gör att färgen fäster sämre? Jag har köpt Jotun superhäft att grundmåla med. Vad tror ni? Hur går jag vidare?
 
  • Grovslipad trappsteg med rester av kontaktlim på linoleum, efter att ha tagit bort heltäckningsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen byggahusare som har erfarenheter eller kunskap om detta?
 
Genomslag skall färgen klara men hur den reagerar på kontaktlimmet vet jag inte. Bara att provgrunda ett steg. Själv hade jag grundat med Zinsser B.I.N
 
  • Gilla
Anhyan
  • Laddar…
M Micke R. skrev:
Genomslag skall färgen klara men hur den reagerar på kontaktlimmet vet jag inte. Bara att provgrunda ett steg. Själv hade jag grundat med Zinsser B.I.N
Ok! Tack! Ska genast kolla upp grundfärgen, den är ny för mig!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.