Jag ska bygga en väggfast garderob i ett rum med laminatgolv och snedtak. För detta behöver jag på ett ställa fästa en träregel längs golvet och på ett annat en skena för skjutdörrar.

Helst skulle jag vilja limma fast dessa saker så jag ev. kan ta bort dem om jag vill ändra rummet. Alltså istället för att borra i golvet och skruva.

Är det någon idé att göra detta eller kommer limrester och skillnad i solblekning ändå göra skarven synlig?

Vad skulle vara lämpligt lim för detta? Eller kanske silikon eller latex kanske?

/Ola
 
Kan ju pröva dubbelhäftande tape
både till regel och golvskena.
Färgskiftningar får Du säkert hur du än gör.

Mvh Putte
 
Finns ett lim som heter PL400. 400ml patron för "silikonpistol" kostar typ 60:- Sen sitter det som berget...
 
Han ville ju kunna ta bort väggen vid behov, blir svårt om man limmat med PL400 tror jag.

Du får väl såga reglarna lite långa så de sitter i lagom mycket spänn för att hålla väggen på plats? Kanske i kombination med dubbelhäftande tejp?

Men som ByggPutte sagt så kommer det förmodligen ändå att synas var väggen suttit så det spelar nog ingen roll om du använder en eller annan skruv heller?
 
Ska man kunna ta bort så är tejpen enda vettiga alternativet.
Får du för dig att limma så är silikon det sämsta alternativet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.