Hej alla, jag får säga att det står mycket nyttigt här men jag har inte hittat riktigt vad jag söker.

Vi har spårade golvspånskivorna med plåtar och dessa skall limmas mot en gips skiva. Hur går man tillväga här?

Skall man limma på plåtarna oxå,
skall man låta limmet rinna ner mot slangen?
Kan man använda sättlim eller pl 400 för det eller är det tex Maxit serpo 616 som gäller?

Vad som finns under är dubbla regler med cc30 och sen kommer en spårad golvspånskiva. I golvspånskivan så la jag plåtarna lösa och klämde ner slangen.Vad jag har förstått så skall inte plåtarna limmas eller skruvas (roth).

Jag trodde inte att det skulle vara så svårt att fixa ett badrum men när det är klart så kommer jag att ha arbetat 45% och sökt information 45% och sen resterande 10% är kontakter med hantverkare och införskaffande av matterial, Val av matterial osv.

/spona
 
Det börjar hasta för jag tänkte lägga gipsen i dag men vet fortfarande inte hur jag skall limma fast dom.

Är det någon som vet ??

Jag har verkligen försökt att hitta det på nätet men hittar inget, förvirringen blir bara större när jag sprang förbi en sida från LK där det står att man skall skruva värmefördelningsplåtarna noggrant.??
 
Har själv inte lagt golvvärme men sett en del. Min enda tanke när jag läser din post är vad ni ska med gipsen till. Brukar man inte bara prima armera och sen flytspackla?
 
De som skall lägga tätskicktet sa att de ville ha en gips skiva över golvspånskivan.

(Jag försöker ibland inse mina begränsningar så fallspacklingen och tätskicktet lejde jag bort. Tätskicktet består av plastmatta på både golv och väggar. Varför jag valde den lösningen var för att försäkringsbolaget sa att de har absolut minst skador med det tätskicktet.)

Jag tackar för intresset i alla fall men vill gärna ha lite mera matnyttig information.

/spona
 
Tror anledningen till att dom vill ha en skiva ovanpå spånet är att man inte skall flytspackla över aluminiumplåtarn. ( kolla äldre tråd sidan innan tror jag) Kolla med återförsäljaren av golvvärmen vad dom rekomenderar. Finns många olika lösningar bla en duk som lägges över innan man spacklar och även specialspackel. Men det där har roth koll på om du köpt slingan från dem. Lycka till

Edit: Enligt nya branschregler från bbv och bkr måste tätskikt av "folietyp" användas på träbjälklag/skivväggar. Kolla att det utförs korrekt. :)
 
Redigerat:
jag hade hoppats fixa detta i dag (Söndag) men jag får nog vänta tills i morgon och höra med dom. Självklart så skriver jag in deras svar här!

/spona
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.