S
Har från vår röris hört att man kan limma fast toalettstolen istället för att skruva fast den. Orsaken till vi överväger andra alternativ än att skruva är att det inte är 100% fastställt var i golvet (betong) värmledningarna för golvvärmen går och vi vill inte riskera att borra sönder dem.
Är det ngn som hört att man kan limma fast WC:n?

//Scalla
 
Visst det är inga problem, sätt en siliconsträng runt toa stolen bara, våran sitter hur bra som helst.  ;D









www.algonet.se/~tomtlund
 
min wcstol sitter bara med silicone, sitter benet, ca 3 år..
 
Problemet blir väl bara om man vill byta ut den senare...utan att använda 10kg-släggan ;).
 
kul att du tog upp det men vi diskuterade det jag o en kompis, vi kom fram till att torparens bäste vän är värmepistolen..
 
Det var ju synd ;)...gillar nämligen släggan ;D
 
S
Tackar för svar.

Jag tyckte det lät väldans skumt från början, men funkar det för andra så lär det väl funka för oss...
Övernitisk (läs skeptisk) som jag är lär det väl gå åt en hel tub för att jag ska vara säker på att den sitter.
 
Stolen är limmad med sikaflex för 6 år sen, sitter som berget, vill jag ha loss den skär jag med mattkniven.
Håller på att installera en ny toa i källaren (på kakelgolv) och ser inte skruv som ett alternativ, det blir lim igen.
 
scalla skrev:
Tackar för svar.

Jag tyckte det lät väldans skumt från början, men funkar det för andra så lär det väl funka för oss...
Övernitisk (läs skeptisk) som jag är lär det väl gå åt en hel tub för att jag ska vara säker på att den sitter.
Lim sitter oftast sämre om det blir tjockare lager än nödvändigt, ha på lagom mycket så att det flyter ut, och sätt dig på stolen när du just ställt dit den så att överskottslim pressas ut, då borde det sitta stadigast framöver.
 
vad vor livet utan LIM och TEJP..
 
Silikon duger alldeles utmärkt och är väldigt lätt att få loss efteråt om man behöver, en mattkniv eller dyligt duger.




WWW.algonet.se/~tomtlund
 
Hantverkarna här limmade toaletten i mattan. En vecka senare gick toaletten sönder. Garantiärende o servicekillen kom för att byta ut den trasiga toaletten. Den satt så hårt att den nylagda mattan gick av i kant med limningen. En bit porslin lossnade t o m! En limmad matta klarar inte ett toastolsbyte men det gör däremot en sträng silikon. De flesta av dagens toastolar går att sitta på även om de inte skruvas fast.
 
Rena ytor och silicon i lagom mägnd så sitter den.
 
pianotråd/skärtråd så går det kanon att få loss det
 
Ja, man skär ju lätt loss stolen om den är limmad med silikon, men inte om den är limmad med PL400 eller liknande som en del envisas med.
Vi limmar alltid stolarna där det är möjligt då man slipper göra hål i tätskiktet.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.