Hej!

Jag har svetsat ett underrede (190x75) och gjutit en lika stor betongskiva. Nu när jag lagt skivan på underredet möts jag av denna oklaff vid tre av hörnen. Med vattenpass ser jag att betongskivan är något böjd pga ojämnt underlag. Även underredet ser ur att vara lite böjt. Så här i efterhand borde jag gjort skivan större än underredet.

Fråga: kan det vara möjligt att limma och tvinga? Isf, vilket lim? Det går ju att trycka ihop med händerna med kraft.

Tacksam för svar!

Christopher
 
  • Betongskiva på svetsat underrede med synlig klaff vid hörnen, utomhus på en grusig grund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betongskiva som inte passar perfekt på svetsat underrede, visar glipa vid hörn med suddig bakgrund av ett staket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Böjd betongskiva som inte passar perfekt över svart svetsat underrede, med synlig glipa vid hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Böjd betongskiva på svart metallunderrede med synlig glapp mellan skiva och underrede, utomhus med person i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svetsat underrede med ovanpåliggande böjd betongskiva och ett vattenpass visar ojämnheten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan pl600 eller epoxylim vara svaret på frågan? Har aldrig använt, så vet inte heller hur flexibelt det är. Hittar inte riktigt pl900 någonstans.

Jag har ju också bara antagit att det inte går att skruva fast den pga relativt tunn betongskiva som jag misstänker skulle spricka. Tänker att det inte går att borra plugga och skruva i undersidan på skivan.
 
Redigerat:
Du kanske kan borra och sätta fast gängstång med kemankare, finns på Biltema för vettiga pengar.
Det tråkiga med att hellimma fast skivan är den dagen du vil byta ut den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.