Hej,

I min renovering är jag är i behov att limma min ångspärr mot både reglar och betong.

När jag söker efter ett sånt sorts lim är det inte många träffar man får, men just detta lim från Dana Lim verkar vara avsett för precis det jag är ute efter:
https://dl2phipa8wx75.cloudfront.net/danalim/:0/produktinformation/se/298.pdf

En annan produkt som jag tänkte på innan jag hittade detta limmet var butylmassa som nog borde funka.

Från början hade jag annars tänkt mig någon sorts fogskum, eftersom utrymmet där jag ska sätta det är trångt och det hade varit smidigt med skummets expansion. Dock verkar det inte vara någon hit, när man går in och läser på de flesta av t ex Sikas fogskum står det uttryckligen att det inte fäster på PE (som ångspärr är gjord av).

Har någon erfarenhet av något/några av dessa tre produkter?

Mvh
Mats
 
Hej,

Efter ytterligare lite jakt i vintras efter ett lim för att limma ångspärren i mitt renoveringsobjekt, hittade jag Folielim på Jem&Fix av alla ställen(!), se bifogat foto.
Detta lim har fungerat bra och ger en relativt stark fog mellan både ångspärr-ångspärr samt ångspärr-virke.

Jag köpte på mig åtta tuber och passade på att fråga i kassan om de kunde se om produkten skulle utgå varpå svaret blev att det inte stod något sådant om det i deras system

Nu skulle jag köpa några tuber till och då visade det sig dessvärre att den hade utgått 😣

Är det någon som har något annat tips på lim som fäster på denna "feta" plast?

Jag har förresten försökt med butylmassa, men den verkar inte härda mellan två täta plastskikt.
 
  • Tub med Folielim från stabila, 300 ml, för ångspärr och plastytor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.