För att förenkla laddning av elmopparna (NIU N1s) vid olika årstider tänkte jag fixa till kabeldragningen till laddarna. Närmare bestämt flytta in laddarna inomhus vägg-i-vägg med laddplatsen utomhus. Batterierna laddas nämligen inte vid minusgrader, så då måste man flytta in dem inomhus. Bökigt då om laddarma behöver kopplas loss hela tiden. Laddaren är IP20 så den skall egentligen vara utomhus alls, men det har jag löst med en separat kapsling vilket krånglar till daglig flytt.
Nåväl, i väggen utomhus tänkte sätta ett nytt generellt vattentätt DC-ladduttag med original ladduttag (ej fuktsäkert) med en vattentät hane (ny) och på insidan i värmen ett original ladduttag chassihona (reservdel till moppen) i väggen och en kortare sladd med ladduttag (reservdel till laddare).

Det vattentäta uttaget är godkänt för 24V/10A (testat för 1kV) och moppen laddas med 60V/4A. Är detta ett problem i praktiken eller kan jag ignorera det? Det är ju 240 VA i båda fallen och ingen större spänningsskillnad.
 
Har du bild eller länk till sakerna? Letar också efter grejer till ett liknande projekt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.