Någon som har erfarenhet av Light & Space färg. Blir det så mycket ljusare som reklamen säger.
 
Nä det tycker jag inte
 
Det blir inte ljusare kan jämföras med helvit. Färgen togs bort från proffshandeln för att den krackelerar, men säljs fortfarande till konsumenter. Nordsjö vet om att färgen e kass men säljer den ändå.
 
Linus G skrev:
Det blir inte ljusare kan jämföras med helvit. Färgen togs bort från proffshandeln för att den krackelerar, men säljs fortfarande till konsumenter. Nordsjö vet om att färgen e kass men säljer den ändå.
Hej.
Har du någon mer info om detta? Har light & space som standardfärg hemma just nu men ska kanske tänka om?
 
Ett problem är att L&S inte kan brytas med gråtoner, då går effekten förlorad. det blir väldigt begränsande om du tänkt dig att måla väggarna i annat än vitt eller ljusgult.
 
pelpet skrev:
Hej.
Har du någon mer info om detta? Har light & space som standardfärg hemma just nu men ska kanske tänka om?
Jag hade lämnat tillbaka om det går. Oftast lägger en yrkesmålare på lite mer färg än en privatperson som många gånger gnider färgen torr på väggen. Den krackelerar när det blir för mycket färg, vinklar är nästan omöjligt.Det går inte att bättra vilket man gärna vill göra när man har helvita väggar. Jag målade hela mitt hus men reklamerade och bytte till helvitt. Trodde faktiskt att dom inte sålde färgen mer.
 
Svårt att lämna tillbaks färgen som sitter på vägg och tak sen 2 1/2 år tillbaka, och jag har inte sett några problem med krackelering ännu. Eller ska jag kanske leta fram alla kvitton och reklamera allt?

Finns det någon officiell info från Nordsjö om detta?
 
pelpet skrev:
Svårt att lämna tillbaks färgen som sitter på vägg och tak sen 2 1/2 år tillbaka, och jag har inte sett några problem med krackelering ännu. Eller ska jag kanske leta fram alla kvitton och reklamera allt?

Finns det någon officiell info från Nordsjö om detta?
Har det funkat bra innan och du är nöjd är det väl bara att fortsätta. Tror Nordsjö håller det för sig själva. När jag frågade varför dom fortfarande säljer färgen så fick jag som svar den funkar ju för konsumenter. Men till din fråga så ser iaf jag ingen skillnad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.