Är det någon som vet vad det är för mått på deras liggande panel, skall bygga i lösvirke ett hus liknande Green Line 715 och vill veta vad det är för panel på ytterväggen.
 
vet inte exakt men det kostar 50 000 SEK extra :'(. Har du funderat någonting på byggnadstekniska aspekter när du väljer liggande? Själv tycker jag liggande är grymt snyggt men rimligtvis är det en sämre teknisk lösning (fukt, avrinning osv)
 
kostar 50 000 sek extra? mot vad? panel är ju panel så jag tror knappast att materialkostnaden skiljer mer än max 10 000:- plus att panel är ju mycket enklare att sätta än både lockpanel och panel med list. så 50 000:- känns som ren ocker!!! jag ska ju bygga hela huset själv i lösvirke och har väll mer eller mindre plankat deras hus och är intresserad av mått/modell mm. och ja det ÄR skitsnyggt!! men byggtekniskt så är det väll inga problem man får lägga den liggande 2" på insidan, angående fukt så tror jag det är hugget som stucket, panelen har ju en avriningsvinkel så vattnet lär ju inte ligga kvar.
 
Nu blir jag nyfiken!

Vad är det för panel ni pratar om?
Vilken profil på brädorna?

"avrinningsvinkel"?

Liggande panel är ju cool!

//KoW
 
Det är liggande ytterpanel med utseende som Greenline 715 finns bild på deras hemsida -kolla på visningshusen.
 
Det skiljer sig ju inget i pris! förutom om du tar en dyrare panel som är liggande...en som jag tycker är snygg är fjällpanelen.
 
personligen tycker jag fjällpanaelen inte ser särskilt bra ut men smaken är som ...

nä det värkar helt sjukt att Trivsel tar 50 000:- bara för det ser bättre ut !!!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.