Är ute efter en enkel portklapp men har ingen aning var jag letar. Dom ytterst få jag sett i affär är för krussidulliga, vill absolut INTE ha lejonhuvudet eller liknande. Vet att det ska finnas portklapp i form av en enkel ring med en kula på... Var? (bor i Småland)

Va bara tvungen att dra upp en gammal tråd :D :D :D Detta är dock INTE vad jag söker!!
http://www.byggahus.se/forum/inredning/52263-portklapp-soeker-bild.html
 
Hemmakatten
Wira Bruk, Untitled Document, i södra Roslagen har fortfarande en aktiv varm- och konstsmedja. De har en enkel, vacker portklapp i form av en stor droppe som man knackar med. Hittar den inte på deras hemsida (möjligt jag missat den), men ta kontakt, de kan säkert skicka en bild (och de har försäljning via postförskott).
 
Kolla på SIBES.SE om någon passar
 
sök på Dörrkläpp så får du många träffar
 
Det är väl den här du letar efter. Finns hos Beslagsboden
 
  • B098KM.jpg
Linska - du är väldigt nära! Det är den modellen jag menar fast med antikfinish. Den ska sitta på ett gammalt trähus så jag tycker en oxiderad variant passar bättre eller kanske smide.
 
¤ akila ¤ skrev:
Linska - du är väldigt nära! Det är den modellen jag menar fast med antikfinish. Den ska sitta på ett gammalt trähus så jag tycker en oxiderad variant passar bättre eller kanske smide.
Den finns i fler varianter tex brunoxiderad mässing.
 
  • B099.jpg
wahlström skrev:
varför inte ta kontakt med PE creative å be dom göra en i smide...??
Tanken har redan funnits för dom gör verkligen jättefina saker. Men vi har redan så mkt från dom så det börjar nästan bli tjatigt... Fast jag skulle ju få precis en sån jag vill ha :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.