Hej!

Jag och min sambo har beställt ett nytt hus till Sunderbyn Lergärdan etapp 2.
Vi har fått tilldelat tomt E och är lite nyfikna på om det finns någon mer här på detta forum som ska bygga nytt hus på lergärdan, eller kanske någon som redan byggt på etapp 1?




 
Johan o Silje skrev:
Hej!

Jag och min sambo har beställt ett nytt hus
Hej och välkommen till forumet, trevligt med nya medlemmar.
Vilken hustillverkare och vilket hus har ni valt?


MVH//Christina som iof. inte ska bygga där ni frågar ;)
 
Tack för det :)

Vi har betällt ett Älvsbyhus modell Höner med dubbelgarage från samma tillverkare, och det kommer att vara inflyttninsklart v6 nästa år, så det är ett tag kvar ännu.
Men den som väntar på något gott...

/Johan
 
Hej Roach!

Jaha ni har en tomt närmare älven :) Låter ju kanonfint. Bor ni i Sunderbyn redan nu eller är det nyinflyttade så att säga?
Vad har ni tänkt bygga för hus?

/Johan
 
Hallå Hallå !!!
Vi funderar mycket på att bygga i sunderbyn..lergärdan ex.
Vad vi funderar är vilken ålder ni är...som ska bygga?Våran kille är 6 År...hur gamla är era barn?
Vi känner att det är viktigt med kompisar i hans ålder.
Vilka åldrar är det på lergärdan 1 ex.

Verkar vara svårt att få tomter som är privat ägda.
Tacksam för svar..
Hälsningar kenth och Mia.
 
Troligtvis kommer vi att bygga på lergärdan 2.Har ni barn? Vilket hus kommer ni att bygga ?

Kenth o Mia......
 
Jag hade kunnat tänkta mig en tomt på Lergärdan om inte alla bestämmelser för området funnits!! Första etappen som det kommit upp en del hus på tycker jag ser jätte skum ut... alla har sina altan dörrar rakt ut på gatan nästan.
Passar inte att vända entren mot gården när tomterna är så små... Men kommunen vill ju att det ska efterlikna befintlig bebyggnad, men ett Älvsbyhus är väl inte så lik en norrbottensgård...

Så vi söker tomt någon annanstans i Sunderbyn, som gärna får vara större än kommunens. Nån som har förslag på hur man ska hitta en??
 
Flytta till Sävast, större tomter, lägre kommunalskatt, valfritt hus att bygga...10 min väg till Sunderbyn.
MVH Göran

http://www.xn--stjrnholm-x2a.se/

Skriv gärna i gästboken
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.