Status
Tråden går ej att kommentera.
Lekte lite i photoshop på några ombyggnationer jag funderar på
 
G
Kan inte riktigt se skillnaden på bild 1 å 2. / axel
 
Häftigt! Jag tycker att den lilla balkongen blir väldigt lyckad. Passar till huset och förstör inte det ursprungliga intrycket.,
 
@axel: Entrédörren. Jag tycker det ser väldigt bra ut med fönsterna i dem. Ger en mer inbjudande entré.
 
Kul att du gillar det Marlene. En dröm som funnits i många år, dock blir det ett relativt stort/dyrt projekt då delar av en bärande vägg (yttervägg) måste byggas om med allt vad bygglov, byggnadsingenjör etc heter.
 
Leran;

Syftet var precis som du skrev att få en mer inbjudande entré. I och med att verandan även saknar fönster saknas självfallet naturligt ljus men å andra sidan innebär en glasdörr en ökad inbrottsrisk, skall fundera lite innan detta projekt sätts i verket..
 
Med tanke på att du har ett "vanligt" fönster knappt två meter från entrén så påverkas inbrottsrisken inte speciellt mycket. ;) Annars kan jag rekommendera att installera ett larm. Ett enkelt larm från Clas Ohlson eller Kjell o Co är bättre än inget :)
 
Leran;

Du har en poäng i det du skriver, dock är min avsikt att på bottenvåningen byta till nya fönster med s.k. säkerhetsglas (som nu är installerat på övervåningen.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.