Har fått ett erbjudande på en lekstuga. 1,40X2,40x2,20 plus liten altan. Isolerad med ca. 10cm isolering, råspont i väggar och tak, läktpanel, spånskivegolv, takpapp, "snickarglädje" på vindskivorna. I botten är det tryckimpregnerade reglar. Ett fönster och en dörr. Sen skall vi ställa den på sex stycken lecablock för att få upp den från marken. Detta skulle färdigbyggt kosta 4.300. Är det ett bra pris tro? Är det bra mått eller skall man ha en lite större?
 
Det är inte mycket att säga om priset. Om den sedan räcker till är lite beroende på vad du kanske tänker använda den till när barnen vuxit upp.
 
cubix skrev:
Det är inte mycket att säga om priset. Om den sedan räcker till är lite beroende på vad du kanske tänker använda den till när barnen vuxit upp.
:D Betyder det att priset är bra alltså? ??? *inte så inne i lekstugepriser liksom*
 
Med "dagens priser" är väl 4.300 bra för en fågelholk? ;)

...därmed även bra för ovanstående objekt...

Alter ego
 
Låter som ett vettigt pris. Köpte en lekstuga för ca 6 år sedan i Hällefors utan isolering för 4.300 SEK cirkus. Frakt ingick!
 
Jo det är ett bra pris - tror Bauhaus säljer sina för 5 000:- oisolerade. Varför isolera en lekstuga föresten?
 
co skrev:
Varför isolera en lekstuga föresten?
För att svärmor ska kunna övernatta hos en även på vintern? ;)

mvh
David
 
Ha ha!

Precis, eller ett tillhåll för en själv under fotbolls-VM ? ;D
 
David skrev:
För att svärmor ska kunna övernatta hos en även på vintern?  ;)

mvh
David
Aha svärmor är på väg landar väl omkring just nu! Och jag som haft sådan ångest för att svärmor inte ska gilla läget att fira jul i den byggarbetsplats som vi kallar vårt hem! Att jag inte tänkte på lekstugan! Men vår är inte isolerad - kanske ska man erbjuda henne en extra filt?
 
co skrev:
Aha svärmor är på väg landar väl omkring just nu! Och jag som haft sådan ångest för att svärmor inte ska gilla läget att fira jul i den byggarbetsplats som vi kallar vårt hem! Att jag inte tänkte på lekstugan! Men vår är inte isolerad - kanske ska man erbjuda henne en extra filt?
MIN svärmor bor granne med oss. MAKENS svärmor bor i Spanien. Förutom då hon är i Sverige på besök, då bor hon hos OSS I huset i EGET rum! Det rummet fick hon dock betala ganska högt kvadratmeterpris för...  ::)

Man ska hålla sig väl med sina svärmödrar, och svärmödrarna skall hålla sig väl med barnen, då blir både barnen och barnbarnen lyckliga! :D
 
Kan min svärmor få bo hos er? :-X

mvh
David (som hoppas att Lisa inte läser detta)
 
David skrev:
Kan min svärmor få bo hos er?  :-X

mvh
David (som hoppas att Lisa inte läser detta)
Självklar, bara hon betalar hyra så får hon låna makens svärmors rum dådet står tomt! ;D
 
Hemmakatten
Kan ju intyga att det är ett mycket bra rum! :) Sov där själv förra måndagen då jag gjorde en liten "titta-på-forummedlemmars-hus-turné" i södra Sverige.
Sophias hus var för övrigt mycket trevligt och mycket välplanerat med ofantliga utrymmen på undervåningen! :)
Men nu måste du berätta vad du EGENTLIGEN skall ha lekstugan till. Svärmödrar är det ju inte. Isolerat hus till pellisarna på vintern eller kan det möjligtvis va så att den är till för barnen? ;)
 
Hemmakatten skrev:
Isolerat hus till pellisarna på vintern eller kan det möjligtvis va så att den är till för barnen?  ;)
::) Lekstuga för vuxna = kärleksnäste. :-[ ;D
 
Hemmakatten skrev:
Men nu måste du berätta vad du EGENTLIGEN skall ha lekstugan till. Svärmödrar är det ju inte. Isolerat hus till pellisarna på vintern eller kan det möjligtvis va så att den är till för barnen?  ;)
Oh nej pelargonerna kan INTE ha det så kallt, det är till barnen, de är mer köldtåliga! ;D

Immo: Kärleksnästen har vi på andra ställen... ::)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.