Har köpt en jabo lekstuga och lecablock,har grävt bort ca 6cm i djupet på gräsmattan,ska sedan lägga duk,och fylla upp med singel,min fråga är ska man lägga plattor under lecablocken så dom står stadigt???
 
När jag byggde min lekstuga för ca 6 års sedan så grävde jag bort gräslagret, sedan satte jag lecablock direkt på jorden. På lecablocken lade jag tjärpapp. Det har funkat kanon. Lekstugan väger dock en hel del.
 
jag byggde en friggebod med lecablock på singel som stödpunkter. då hade jag inga plattor, jag "ruskade" liksom ner blocken i singlet tills de stod stadigt och i våg.
skulle tro att det blir sämre på plattor, om de inte hamnar helt vågrätt så kanske nåt av blocken skulle stå och vicka. jag skulle köra utan plattor med syllpapp eller nåt mellan block och trä för att hindra att fukt kryper upp i blocken till träet. men jag är verkligen ingen expert, så ta mina tipps med en nypa salt.
tänk på att ställa blocken så att de inte sticker ut utanför bodens väggar, då kan regnvatten hamna ovanpå pappen. dessutom är hörnen vassa för små barnfötter...
lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.