Är det rimligt att tro att man kan flytta en monterad lekstuga (standardvariant, sisådär 2x1,5 m och takpappad) på ett vanligt släp?
Lite trött i huvudet nu så jag orkar inte räkna fram en uppskattad vikt för att se om det är en uppenbart puckad fråga pga av orimlig vikt, men är det någon som gjort det?

Den ska inte köras många kilometrar, och det skulle vara smutt att slippa montera ner och upp den. (Den är knuttimrad, så det går inte bara att göra fyra väggar och två takdelar av den, utan man måste ta ur dörr och alla fönster och plocka ner den i atomer.

Förmodligen fortfarande ändå enklare än att få upp den på släpet, surra det säkert och sedan få av det, men jag skulle vilja veta görligheten i alternativen.
 
annars så lånar du / hyr in nån med en hjullastare
 
  • Gilla
Crebel
  • Laddar…
Problemet blir att lyfta den. Jag har gjort liknande som du tänker dig men vi fick dela den i tre delar och det var precis att tre man orkade bära ut från trädgården.
 
  • Gilla
Crebel
  • Laddar…
Jag har gjort detta, hade hjälp av en liten traktor vid lastningen men det hade nog gått bra med garagedomkraft som jag anänvde vid lossningen. Lyfte upp den till släpets höjd genom att lyfta lite åt gången i varje sida och palla under, sen rullade jag på den på flaket med stålrör mellan flaket och stugan.
 
  • Gilla
Crebel
  • Laddar…
Tack för svaren allihopa! Då vet jag att det är görligt och får fundera på vad som är smidigast :)!
 
Göran.W
Det borde gå att vinscha upp den hel på ett maskintransport släp om man har några runda pinnar under.
 
Jag hjälpte några bekanta med detta. Lyfta var inte ett stort problem, vi var 6-7 personer som lyfte och det gick även om det var tungt.

Först hade man hyrt ett släp på okq8 för detta men det blev stökigt med ett flak som var för litet. Mitt släp har en helt plan yta när man fäller lämmarna och då gick lastande och transporterandet smidigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.