Hej!
Jag skulle vilja bygga lekstuga som liknar vårt hus. Svart grund och vitmålat tegel och svart tak. Någon som har tips/gjort liknande? Skulle vilja bygga en lekstuga som är ca 2,5m*2m och kanske 1,7 m i takhöjd.
 
Davidbagare
Bygg inte för litet är mitt bästa tips. Aldrig nån som sagt ”Den här lekstugan är alldeles för stor!”
…eller var det kansk växthus det gällde..?

Vad för tips är du efter? Hur man gör grunden? Hur man murar? Hur man planerar inför bygget? Hur många fönster man borde ha? Vart det ska placeras? :thinking:

Edit: Och välkommen till forumet såklart! :heart:
 
Tack! Hade gärna byggt jättestor lekstuga men ytan är begränsade.

Grund! Murning! Planering! Fönster, dörr och affärlucka önskas och finns önskemål om ungefärlig placering!
 
Davidbagare
Jag tror det bästa, om det inte finns några förkunskaper alls, är att anlita en snickare som löser lekstugan åt er.
 
Bygg full takhöjd annars har ni en byggnad som måste rivas eller höjas om några år. Plus att det är skönt att slippa slå I huvudet varje gång man själv ska in och leka.

Fibercement ser putsat ut och puts är en vanlig kombination till tegel. Enklare och billigare än att mura upp en tegelbyggnad.
Annars köp ett förråd i byggsats och måla enligt barnens förslag. Om några år kan ni fundera på att måla om det eller riva/sälja. Se till att en traktor kommer åt om ni funderar på att sälja.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.