(Undrar vilken tråd detta bör vara i...???)

Har ett barnrum enligt bilden, ingång nere till höger, klk till vänster, fönster rakt fram, säng (det gråa) och snedtak till vänster om det röda strecket. Ja, och så annan inredning men inget som påverkar detta...

Nu skulle jag vilja inreda det gröna området med någon form av "lekställning" jag tänker mig bygga själv...
Mina funderingar går så här:
En trappa som börjar längst in där det är lägst i tak (1 m väggliv) upp till en "plattform" av något slag. Under denna plattform en "koja" med möjlighet att leka affär eller liknande...
Några kommentarer, idéer på planlösning?
OCH, vad ska jag jobba med för material, fastsättning mm för att inte riskera att lilltjejen på 2,5 år  (eller kompisar) skadar sig? Vinkeljärn, fransk träskruv, MDF, virkesdimension, ja många tankar snurrar runt. Denna konstruktion har ju trots allt en hyfsat begränsad livslängd (typ till skolåldern kanske).
Eller vet ni nånstans på internet där man kan få tips och/eller byggbeskrivningar...?
 
  • rum_001.gif
Kul idé! Trodde först du menade något barnen kunde hoppa frånm men du menar kanske mer som ett utkikstorn med koja under?

Pernilla
 
pillan71 skrev:
Kul idé! Trodde först du menade något barnen kunde hoppa frånm men du menar kanske mer som ett utkikstorn med koja under?

Pernilla
Sorry om jag var lite otydlig... Typ det senare, ja :)
 
Jag skulle kolla lite på tv-sidorna, typ svt, tv3, tv4, tv5 på deras olika heminredningsprogram. Sen finns det också ett program för barn där de bygger om rum, men jag kommer inte ihåg vad det heter.

En del tv-bänkar ska hålla för tv på 100kg, så utgår man från dem borde det gå att bygga något hållbart. Min son har våningssängen KURA från IKEA som inte är så hög, fast den är från 6 år, och kanske för stor för tjejjens barnrum. Jag tror att förvaringen TROFAST från IKEA också bör tåla en hel del och finns som trappa med plats för förvaring. Till den kanske man kan bygga en plattform.


Pernilla
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.