B
Vi har en klassisk vattenutkastare på vår fasad. Nu på sommaren används den dagligen och det är i princip alltid blött under när den tömmer röret när man stänger. Precis under har vi bara singel och sand.

Några bra idéer på hur man kan leda bort vattnet från fasaden och ut på gräsmattan? Idag har jag lite spannar under som jag tömmer då och då.

Har en rulle krypgrunddsplast liggandes. Gräva ner den typ 2-3cm? Eller det är dumt om inte marken får andas?
 
När jag stänger min utkastare finns en position där den stänger men tömningsfunktionen träder inte i kraft ännu. Först om man skruvar åt ännu mer börjar tömningen.
 
Jag satte helt enkelt en aluminiumplåt under utkastaren för att skydda fasaden mot allt stänk.
 
B
T Thomas_Blekinge skrev:
När jag stänger min utkastare finns en position där den stänger men tömningsfunktionen träder inte i kraft ännu. Först om man skruvar åt ännu mer börjar tömningen.
Hmm ska se om min har det. Har en ganska standard Gustavsberg.

J Josth skrev:
Jag satte helt enkelt en aluminiumplåt under utkastaren för att skydda fasaden mot allt stänk.
Har faktiskt en galvad plåt med uppvikta kanter som skulle kunna användas men det är inte särskilt snyggt.

Är egentligen inte särskilt orolig över fasaden men vill helst inte ha det fuktigare än nödvändigt i krypgrunden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.