Jag har sneglat lite på Hidealites LED-list RX TW med justerbar färgtemperatur.
Dock så blir det väldigt dyrt för 5m, ca 4000:- med driver och dimmer.

Finns det nån "kina" LED med samma funktion som kan vara värt att prova?
Jag har kollat lite på alienexpress men jag har aldrig handlat där och hittar inte riktigt vad jag söker.

Tips någon? :)
 
Mitt tips är att inte köpa från kina, behöver du ändra färgtempen?, vi kör med RXW som är 2600K och Ra >90 i vårt uterum, väldigt varmt och trevligt ljus.
 
Jag behöver inte, men det skulle va kul :)
Vi har en hall med nästan svarta väggar som ska lysas upp och då är jag inte säker på vilken färgtemperatur som passar bäst.
Tror definitivt att jag vill ha högre än 2600k i alla fall.
 
Peter2400 skrev:
Mitt tips är att inte köpa från kina, behöver du ändra färgtempen?, vi kör med RXW som är 2600K och Ra >90 i vårt uterum, väldigt varmt och trevligt ljus.
Jag beställde från ebay som kom hem igår. Har provkört och är mycket nöjd med både färgtemperatur och ljusstyrka.
2x5m 24V för 140kr inkl. frakt!
http://www.ebay.com/itm/321422890402
 
Den listen som du länkar till kan väl inte ändra färgtemperatur utan endast färg?
 
roli skrev:
Den listen som du länkar till kan väl inte ändra färgtemperatur utan endast färg?
Nej man kan inte ändra färg heller, jag valde en varmvit.
Det blev för dyrt med reglerbar färgtemperatur.
 
Jag har sådana som man kan reglera temperatur på i vår trapp, och ska installera dem vid garderob och säng också. Kör dem på det billiga mi.Light-systemet där en kontrollburk kostar typ 50 spänn. De funkar okej som dekorationsbelysning.
Jag har även köpt 24-voltsversionen som ska fungera som belysning i badrummet som vi bygger. Där krävs det lite starkare strip och högre spänning för att orka driva hela kedjan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.