Jag tänker byta ut min bänkbelysning från lysrör till led strip. Fick tips på denna led och valet varm vit.
http://www.ljustema.se/230v-led-slinga/2882-string-led-strip-pro-230v-cri-90-10wm.html

Ingen uppfattning om det är bra men kanske får chansa. Men hur skall jag montera, tejpa men då behöver jag en list utåt rummet för dölja leden eller en aluminiumprofil. Söker tips på detta. Totala längden kommer vara 2meter och 230v, finns redan framdragen.

/anders
 
Vi har LED strip. Det var dubbelhäftande tape på denna. Bara fästa. Fungerar perfekt.
Den är ansluten via en fjärrbrytare i skåpet. Fjärrkontrollen model mini, på sidan av väggskåpen.
 
Vi har 4 meter ledstrip, ger ett jämt och bra ljus. Vi har dock en krönlist på underskåpen som döljer LED-strippen. Vi äter ofta i köket och sitter man ner sticker ljuset rätt skarpt i ögonen om man inte skymmer LED-strippen med exvis en krönlist.

Listen vi köpte kom med dubbelhäftande tejp och det har fungerat bra. Ev vill man ha något clips vid matande ändå då tyngden på kablarna kanske blir mer än vad tejpen klarar.

Listen drivs av 12v och vi har ett VU kopplat till en strömbrytare, där en transformator sitter, för att tända och släcka listen.

Har du stora rostfria diskbänkar kan du få reflektioner av LED-strippen.

Lycka till!
 
Oss stör det inte det minsta.
 
  • IMG_20151030_103256.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.