Idag kör jag lite NEXA prylar inte många men......nu vill jag gå vidare.

Frågan är om jag vill fortsätta med Nexa eller gå över till Z-wave, eller halva vägen var.

Då jag väntar på att DSC skall släppa NEO här i Sverige. Har iaf för mig att jag skall vänta på det.
Jag har nämligen ett gammalt trådat larm som jag vill uttnyttja och bara byta ut mot NEO samt lägga till lite trådlösa grejor.

Kommer nog sätta in 1 eller 2 st IP-kameror om jag får vänta på larmet länge till.

Men sedan tänkte jag kompletera med att styra först och främst ute/inne belysning och eventuell någon IP kamera samt kanske larm i garaget.

Vad finns det och varför skall jag välja vad och vad kommer:

- Vera (Lite, Edge)

- Home center 2 (+Lite)

- Zipabox duo - just för de Nexa prylar jag ha skall kunna återanvändas

mm

- HomeKit - Apples nya roliga. Vad det nu blir.

- Google nest - Android variant

http://www.imore.com/homekit

Vad är största skillnaden med dessa om man skippar Nexa stödet i duon?

Mvh
Mattias
 
Jag kör med en Tellstick Net tillsammans med Nexa, funkar bra för mig :)
 
Har en del Nexa men det lockar med Z wave.
 
Hur styr du dem då? Med fjärrkontroll? Nexa gateway eller en Tellstick? Har du någon app som du kan styra dem från?

Jag har en Tellstick som jag styr belysningen både på övre och nedreplan, har även en till kaffebryggaren ;)
Funkar bra om man vill tända och släcka lampor etc.
Har även funderat på att installera några tempgivare samt en fuktmätare i krypgrunden, men det blir längre fram :)
 
Kör bara fjärr ännu. Går och väntar på DSC Neo larm och kanske kompletterar med ip kamera och lite annat, därför jag kommer in på z wave.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.