Hej.

Jag undrar om det finns någon här på forumet som köpt några LED-lampor med sockel GU10 ifrån Ebay?
Isf får ni gärna länka till säljaren om ni tyckte dem lyser bra. Jag tycker det är så svårt att förstå hur bra dem lyser, dem flesta finns det ingen lumen-angivning och inga bilder på hur bra dem lyser.
Det verkar i alla fall ganska billigt på Ebay. Jag behöver ju sex stycken så det blir ganska dyrt om man ska köpa på clas ohlson t.ex.
 
201002241644.jpg
Till vänster är det en 50W Osram, till höger en sån här: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13666
Ljuset är inte riktigt så blått som det ser ut på bilden. Jag skulle uppskatta ljusstyrkan till kanske 1/3 av halogenlampan.

Jag litar inte på LED-lampans säkerhet och lämnar aldrig den lampan på när jag inte är hemma. Osram har några LED-lampor som jag skulle lita på men till ett mycket högre pris.
 
Tjena. jag är också ute efter ett antal LED-lampor och söker därför efter billigare återförsäljare utomlands.

Hur mycket fick du betala i fraktkostnad för dina LEDs Boz?
 
Hej! har köpt mycke led från Ebay men inte med sockel.
Jag bygger egna lösningar t.ex i vitrinskåp ovan skåp fönsterbräda på ovansida fönster därför har jag inte behövt sockel.Och har använt prisvärda dioder från kina som nu har nu lyst i flera år utan mattning .
 
Okej, dem jag tänker på är också från Kina. Tror det får bli några sådana, tror priset blev under 500 för 6st på 230 lumen. Hoppas dem är så bra som det verkar bara :p
 
Hej.

Köpte fem stycken gu10 lampor från ebay u.k för en ganska okej peng. Är riktigt nöjd med dem faktiskt. Återkommer med bild och säljare när jag kommit hem.
 
tarantino1 skrev:
Hur mycket fick du betala i fraktkostnad för dina LEDs Boz?
På Dealextreme.com ingår alltid frakten i det pris som anges på sidan. Galet, men det funkar. Har beställt mycket onödiga prylar därifrån, alltid galet billigt.,

/ Jonas
 
J
Nya SMD LEDs ger mycket bra ljus tycker jag.

Köpt lite olika märken på ebay för att testa och återkommer med utvärdering
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.