Hej!
Jag skulle behöva lite hjälp.
Jag har köpt ledspottar designlight 3W med gu10 fattning, 230v till mina 7 st up och ned spottar (typ rörformiga) utomhus, dvs 14 lampor. En lampa som lyser upåt i en armatur gick sönder. Bytte ut och sen såg jag en kväll att den blinkade, typ med någon sekuds mellanrum . Okej, bytte med spotten (i samma armatur) som lyste nedåt. Samma sak, blink, blink. Alltså inte fel på själva lampan. Bytte ut armaturen. Samma sak med den nya, blink, blink. Tänkte att det kanske kunde bero på att det blir för hög temperatur innie i armaturen i och med att solen ligger på på morgonen och värme som stiger uppåt(?). Öppnade upp armaturen för att ventilera, samma sak. Blink, blink. Blir blink även på kvällen. Bara i denna armatur det händer, de andra ligger och i sol och det går tydligen bra. Jaha. Vad beror det här på då? Har ni någon idé? Blir inte klok på det.
 
C
Blinkar det helt regelbundet?
 
johan adam, jajamensan
 
Blinkar den även när strömmen är avstängd?
 
Nej, det blinkar inte när strömmen är avslagen.
Så här har det löst sig. Efter kontakt med Designlight har vi gjort en deal att byta ut hela rasket svagare spottar. Det var värmen som gjorde att det inte funkade beroende på att armaturen var så snäv att temperaturen blev för hög. Skulle alltså hft större armaturer.Får leva med 25% mindre ljus. Ljusen används ändå som prydnad. Mycket nöjd med servicen från designlight.....
 
var ser man priserna på "designlight"???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.