Någonstans, och jag minns inte var, har jag sett en bygglampa där den vanliga 500W halogenkällan var ersatt med en LE-lampa.

578127_BB_00_FB.EPS_250.jpg

Har någon sett sådana lågenergilampor? Jag har letat och frågat utan framgång.
 
Jag har en sådan, det är som ett lågenergirör med ett fäste som matchar halogenlampan. Tyvärr sitter hela elektroniken bakom röret vilket gör att själva röret hamnar ur fokus. Ljusutbytet blir därför inte helt bra. Det fungerar dock hyfsat ändå, men inte som halogen... Fast det är ju mycket smidigare pga att den lyser kallare och billigare. Köpt hos Harald Nyborg tror jag.
 
Finns på kjell.com.
 
Hmm, jag får nog be om en länk, för jag hittar varken den första eller den andra..
 
Hittar den inte heller nu, den kanske har utgått till förmån för andra färdiga lågenergilampor?
 
P
Kolla i den stora sökmotorn efter "led r7s" så hittar du nog något. Jag ska precis beställa en själv (= varit på gång i ett halvår)
 
Det där låter lovande! Får man be om en recension när du fått den?
 
Jag har också en lågenergilampa i min byggstrålkastare.
Blev väl inte överväldigad när jag satte i den, gav inte så mycket ljus som jag hoppats på.
Kollade specen ca 1800 lumen emot dryga 8000 på en 500w så det förklarar saken. LED lampan ger nog tyvärr ännu sämre ljus.

Men man bränner sig inte på lampan :)
 
Aha! Där satt den.

Tackar!
 
Avemo skrev:
[länk]
[länk]

Jag har sett det på Jula tidigare, men hittar det inte nu.
Japp sån är det jag har!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.