Kan man flytta en vägg i ugglan serien?
Någon som vet?
 
Du kan flytta väggar i ugglanhusen, kan dock bli lite knepigt om det är en bärande vägg. Prata med din säljare så kan han ge besked.
 
Vi håller på att bygga en ugglan 159.
Det går bra att göra vissa ändringar men man får ta det med snickarna på plats. Vi flyttade väggen mellan klädkammaren och sovrummet på ovanvåningen så att det blev två sovrum istället.
 
Jag fick samma besked då jag pratade med LB-hus
”Ta det med snickarna på plats.”

På övervångingen är det säkert OK, men är det möjligt att flytta en vägg på nedervåningen om man har golvvärme? Finns det inte en viss risk att det tas hål i värmeslingorna? Eller görs kanske inte infästningen så djupt?
 
Det går säkert. Golvvärmen påverkas inte för den ligger ju under plattan.
Är man bara lite trevlig mot snickarna och bjuder på fika ibland så brukar det mesta lösa sig! :)
 
Skulle definitivt ta det med säljaren/byggledaren så att dom kan ändra på golvvärmeslingorna från början. Då kna du även få ev. pris på förändringarna.
 
Problemet är att husen i Ugglan-serien inte går att modifiera. I alla fall var det beskedet vi fick ifrån säljaren vi var i kontakt med. Så alla ändringar måste göras på plats, efter det att alla kontrakt är skrivna.
 
Vad jag menar är att det är bra att kommunicera förändringar man vill göra i ett tidigt stadium så att de går att genomföra på ett smidigt sätt, och så att man känner till kostnaden. De större förändringarna vi ville göra (extra fönster, extra dörr, annat innertak mm) hade vi redan offerter på vid kontraksskrivandet.

Huset kommer levereras i "grundutförande" men de förändringar man vill göra bör komma upp så tidigt som möjligt.

/fredrik
 
Precis,vi vill flytta en vägg intill vardagsrummet och göra en klädkammare intill sovrummet ist på så sett får man ett större vardagsrum.
Tänk om inte snickarna gå med på detta då står vi där med en planlösning vi inte vill ha...
 
Jag kan bara säga som de flesta gjort här.. Prata med gubbarna på platsen.. Säger man till i ett tidigt stadium så borde de mesta gå att göra, men mot en extra kostnad..
 
Problemet är att hus i lågprisserier, typ Ugglan, inte är tänkta att modifieras. Det är därmed omöjligt att i förväg vara säker på att det verkligen går att flytta de väggar man tänkt sig. Dessutom är det omöjligt att veta vad det kommer att kosta. I princip så kan byggfirman dra till med vilken obscen kostnad som helst. Det bästa man kan göra är att ta referenser på den lokala firman som sätter upp LB-hus. Är de seriösa så är det säkert möjligt att göra modifieringar inom rimliga gränser (typ flytta EN vägg, inte sju...).
 
tack för svaren
 
Jag var inne på LB hus hemsida och fattade tycke för detta hus. Vad ligger ett sådant hus på i runda slängar? Skulle vara tacksam för svar
Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.