Nån som har koll på hur det är med ändringar i Ugglan-serien? Kan man göra om planlösningen, eller är den låst som tex Eksjöhus EgnaHem? Tänker även på saker som förhöjt väggliv, högre takhöjd osv? Fler fönster? Spegelvända?
 
Jag har läst vissa som gjort ändringar, men generellt tror jag det är svårt. Vi var ett tag inne på ett hus i Ugglan-serien, men säljaren sa att "ändringar får ni ta med snickaren på plats". Men jag vill minnas att det fanns vissa möjliga tillval som ryggåstak.
 
Vi har byggt Ugglan 121 och när det gällde ändringar i planlösningen m.m. så sa försäljaren som "Pepparkaka" säger: Det får ni ta med snikaren/byggarna på plats.

O sen finns det tillval som att förlänga vardagsrummet med 1,5 meter och välja till ryggåstak i vardagsrummet.
Spegelvänt är nog inge problem heller, men vi valde inte spegelvänt, men kolla med försäljaren

Sen hade vår försäljare ett "fönster" mellan kök och hall, som gör att det blir lite mer öppet.. Vilket vi valde till och vi ångrar det inte.. Se bilden från när vi byggde..
 
  • IMG_2028_mini.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har byggt en pärluggla som numer heter Ugglan159 och ändringar som gick att göra var förlängning av vardagsrum 1,2 m (klart värt pengarna), ryggåstak (ej värt pengarna), ändrade tillbaka till den gamla köksvarianten för då fick vi mer skåp och slapp en stor ful fläktkåpa. Några väggar har vi inte flyttat men de som inte är bärande går ju att flytta på men på nedervåningen var nästan allt bärande.
Vi såg till att de satte igen den fula öppningen mellan kök och hall för annars finns det ingen plats i köket att ställa en möbel på och i hallen skulle det inte gå att ha en hatthylla
 
Ryggåstak är garranterat värt pengarna...Blir mycket rymligare,å inte som en sko kartong..
 
Vi bygger ett Ugglan 121 och vi har gjort tillval med förlängt vardagsrum, ryggåstak, klart värt pengarna konstaterade vi efter att vi besökt två olika Ugglan hus. Dessutom har vi kunnat välja till ett extra fönster i allrummet. Med vår lokala byggare har vi resonerat och gör andra justeringar bl.a. extra fönster i vardagsrums gaveln.
www.sladabygget.blogg.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.