Hej! Vi vill åxo vara med här..

Jag och min sambo kommer i från lilla staden Arboga och vi ska precis till att börja bygga vårat framtida hem.. Ska bli riktigt spännande.. Vi ska bygga ett en-planshus (Ugglan 121) med LB-hus..

Idag den 31/5 ska de börja schakta på våran tomt, så jag ska dit en sväng innan jag åker till jobbet.. Och beräknad leverans av hus är i augusti..

Men eftersom vi precis ska bygga, så har vi har inte så mycket bilder att visa ännu.. Men de kommer.. :)
Ni kan även följa vårt bygge om ni klickar på länken i min signatur..
 
Tanken med hemma hos är att visa färdiga hus så jag rekommenderar delforumet socialt&projekt under byggtiden. Sen får ni jättegärna återkomma till hemma hos när ni är färdiga

/Mats
Moderator
 
Oki.. Flytta över detta till Socialt och projekt, så återkommer vi sen när huset är klart..
 
Ja, som sagt var så ska vi bygga vårt framtida hem.. Så ni får gärna följa vårt bygge via vår bloggsida.. :)
 
Nu har de börjat schakta på vår tomt och huset levereras den 8/8 antagligen.. :)
 
Intressant och roligt att få se andra som byggt likadant hus.. Man får mycket tips och idéer..
och ni har fått till det riktigt fint!!

På vår bloggsida har vi länkat till en del andra husbyggare som vi sett på nätet och ni är en utav dem.. :)
 
Va kul :)
 
För några veckor sen gjöt de grunden.. Blev jättebra.. :) och nu den 9/8 så levereras vårt hus!! *jippi*
 
Nytt inlägg i vår blogg..
 
Nu är vårt hus rest!!! Det blev jättebra.. Bilder finns på bloggen..
 
Nu har de satt upp väggreglarna för alla rummen.. Så nu ser man hur planlösningen ser ut i verkligheten och hur stora rummen blir..
 
Takpannorna lagda den 18/9..
 
Nu var det ett tag sen jag uppdaterade.. Men jag vill bara berätta att fredagen den 23/11 -07 så är det dags att flytta till huset!! :)
Har kört dit lite kartonger, men den själva "stora" flytten kommer att ske det ovannämnda datumet!! :)
Ska bli så himla kul!! Kan knappt bärga mig!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.