Är det någon som har erfarenheter av LB-hus samt kan ge någon fingervisning om vilken prisnivå de ligger på? Ange gärna pris på någon modell.
 
Leta i forumet, LB-hus är den tredje största tillverkaren, finns massor. Ugglan 135 kostar runt 1,6 mkr i Stockholmsområdet.

/fredrik
 
Lövsångaren kostar ca 1.85 mkr, Viggen ca 2.1 mkr
 
Vi ska bygga ugglan 159. Den kostar 1.740 000 i standardutförande
 
Steglitsen i Stockholm kostar nyckelfärdigt 2.276.300:- inkl. platta i standardutförande
 
Tack för alla svar.
 
bjorklunda skrev:
Vi ska bygga ugglan 159. Den kostar 1.740 000 i standardutförande

Hej, vart ska ni bygga? Vi kanske ska köpa visningshuset (ugglan 159), den är extrutrustad, men de vill ha 2.450.000 (inkl. tomt) (exkl. lagfart, pantbrev, målning, tele-dragning). Då landar man på knappt 2.600.000. På landet i Skåne. Huset har varit till salu i 6 mån. Låter inte detta lite för mycket? Hur mycket kan man pruta ned? Är lite kluvna, vill verkligen ha det, men vill inte göra dålig affär.
 
Lille Skutt skrev:
Hej, vart ska ni bygga? Vi kanske ska köpa visningshuset (ugglan 159), den är extrutrustad, men de vill ha 2.450.000 (inkl. tomt) (exkl. lagfart, pantbrev, målning, tele-dragning). Då landar man på knappt 2.600.000. På landet i Skåne. Huset har varit till salu i 6 mån. Låter inte detta lite för mycket? Hur mycket kan man pruta ned? Är lite kluvna, vill verkligen ha det, men vill inte göra dålig affär.
VAd är det för extra utrustning???

Bygger själv en uggla 159
 
2,6 miljoner för ett relativt stort, färdigt hus låter inte särskilt dyrt i Skåne. Skulle inte tro att det finns någon större prutmån på det om det inte har färgsättning eller liknande som gör det svårsålt!

Med de tomtpriser som gäller i stora delar av Skåne är det svårt att bygga billigare överhuvudtaget.
 
1,4 milj inkl. platta för ett Ugglan 121 kommer vi att betala (NNF)
 
Då har ni väl tillval? Har uppgift på 1,4 NF 135:an 1,55 NF
 
Lille Skutt skrev:
Hej, vart ska ni bygga? Vi kanske ska köpa visningshuset (ugglan 159), den är extrutrustad, men de vill ha 2.450.000 (inkl. tomt) (exkl. lagfart, pantbrev, målning, tele-dragning). Då landar man på knappt 2.600.000. På landet i Skåne. Huset har varit till salu i 6 mån. Låter inte detta lite för mycket? Hur mycket kan man pruta ned? Är lite kluvna, vill verkligen ha det, men vill inte göra dålig affär.
Vi håller på och bygger en Ugglan 159 och med de tillval vi gjort landar vi på 2.4 så jag tycker det verkar som ett helt normalt pris.
/Evagreta
 
evagreta skrev:
Vi håller på och bygger en Ugglan 159 och med de tillval vi gjort landar vi på 2.4 så jag tycker det verkar som ett helt normalt pris.
/Evagreta

Vad har ni gjort för tillval för att hamna på den summan?
 
anno2069 skrev:
Vad har ni gjort för tillval för att hamna på den summan?
Det är alltså komplett med tomt, vatten, el och avlopp. pantbrev, lagfart o sv
Men det är det ju för lille skutt också vad jag förstod.

De val vi gjorde var ryggåstak, full höjd på köksskåpen, braskamin, golvvärme i badrummet uppe, handdukstorkar i båda våtutrymmena, varmluftsugn istället för vanlig, torktumlare istället för torkskåp, extra avlopp, eldragning och vatten för att kunna ha massagebadkar och dusch nere
det var nog allt:)
/Evagreta
 
Sweed skrev:
VAd är det för extra utrustning???

Bygger själv en uggla 159
Extrautrustningen är: Ryggåstak i v-rum, förlängning av v-rum (+5,8 m2), spröjs, Köksluckor i ask + fullhöjd (dock ej plats för micro), rostfria vitvaror, innedörrar, centralsammsugare, eklaserad trappa, kakel utöver standard.

Jag tycker nog att evagretas tillval låter dyrare än mina. Varför vi är kluvna är då det ibland känns som om vi skulle kunna bygga ett nytt ugglan för samma pris. och det är ju trots allt ett visningshus som besiktades i feb 2006.

Vi ville ha lite mer för priset (såsom färg, eller matsalsmöblerna) , men säljaren böjer sig inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.