Hej!
Har precis i dagarna hittat detta förnämliga forum!

Vi har reserverat en tomt lite utanför Örebro och håller som bäst på att titta i olika husfabrikanters kataloger..svårt...

Vi vill ha ett en-planshus med 2 "barnsovrum" med ett litet allrum i anslutning, 1 större sovrum, 1 arb.rum, stort kök o vardagsrum (lagom öppet mellan), normalstort badrum o wc, ganska stor tvättstuga.Alltsammans på ca 150 kvm.

Vi har fn fastnat lite för Lb-hus o Lommen, både pga grundstandard o själva husen. Jag såg en tidigare tråd ang. Lommen och vill gärna höra lite från er som bygger/funderar på detta hus. Jag tycker att det trista med den befintliga planlösningen är att det kan kännas som en korridor med mycket dörrar.

Har ni gjort några ändringar i planlösningen?? Kostar visst 5000:-. men det kan det väl vara värt kanske.
Finns det tips på andra firmor som har tilltalande hus enl ovan tas dessa tacksamt emot!

Tack på förhand!
/Monica Andersson! :)
 
du har fått mail
 
Hej Monica!

Vi har samma krav som ni, enplanshus med tre sovrum + allrum , ett arbetsrum/gästrum, vardagsrum med öppning mot köket och skapligt stor tvättstuga.
Har efter mycket letande hittat detta, nämligen ett Siskan från LB-hus, dock är ju Siskan ett relativt litet hus (126 kvm) så vi har med bra hjälp från LB-hus ritat om det en del, förlängt det med 1.20 åt ena hållet och 2.40 åt andra hållet, detta innebar ytterligare 33 kvm, dvs totalt 159 kvm. Då har i princip alla rum blivit större, har även fått in Bastu i badrummet, en klädkammare + 5-6 ytterligare garderober.
Burspråk i köket samt öppnat upp mellan kök och V-rum.

Jag kan ju även tipsa om att Vårgårda hus har ett par förslag som matchar ovanstående, Ekenäs samt en skiss som heter J141f.

Vi kommer att få erbjudande om tomt i början på nästa år, så ett beslut närmar sig.....

MVH/Bosse
 
Fagerås med Götenehus har den planlösningen, man kan antingen dela av allrummet till ett arbetsrum eller förlänga huset.
 
Huset som vi bygger har den planlösningen, det är ett Götenehus som heter "Skogås".

Det som avviker skulle i så fall vara stor tvättstuga, svårt att hitta hus idag med stora tvättstugor och mycket förvaring.

//samba
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.