I em ska vårt NNF Jordugglan besiktigas. Spännand!
Efter det kommer nya bilder att läggas upp på vår hemsida http://jordugglan.mine.nu/
Där kan ni se bilder på själva huset och under vår målning/tapetsering mm som beräknas ta ca 5 veckor.
 
fixa länken, så din sida funkar.
 
Är fixad nu och nya bilder kommer i helgen.
 
Åh, vad spännande, men nu är det väl redan besiktigat och klart! Hoppas att allt gick bra! Vårt hus levereas i mitten på April och jag blir så otroligt sugen på att det skall vara NU när jag ser era bilder....
Grattis till huset!!
 
Det var bara en första besiktning. Den slutgiltiga är ej gjord ännu (början av mars troligtvis). Men allt är bra så här långt.
Vi skulle lagt in fler bilder i veckan, men just nu står det saker överallt, så det blir nog inte förrän efter helgen.
Vad bygger ni? Och var?
Lycka till!
 
Vi skall bygga utanför Halmstad och idag började de gräva grunden!! Det är en sådan mäktig känsla att veta att snart kommer VÅRT hus där....Hoppas atta ni trivs!
 
Nu är vårt hus slutbesiktigat. Tyvärr hade jag inte möjlighet att vara med själv, men min man var det.
Då vi hade NNF dvs vi gjorde tapetsering, kakel mm själva så var det ju mest konstruktionen som skulle besiktigas.
Det var 3 saker som kom upp, men besiktningskvinnan tyckte att eftersom vi verkade ha en bra relation med byggarna (vilket vi verkligen har) så satte hon ej upp dem utan vi tar det direkt med byggarna.
Det hon påpekade vara att en dörr var lite otät, en stege saknades på taket och att det fanns skärmärken på diskbänken (gjort redan på fabrik), som enligt arbetsledaren skulle gå att polera bort. Han visade att det gick.
Så vi är så nöjda och glada.
 
Kan tillägga att vår sida ej fungerar för tillfället då vårt bredband ej blivit inkopplat ännu. Men det fixas troligtvis under veckan.
 
Trodde att det var min dator som var knäpp. Ja då e det bara att vänta då :D
 
Nejdå det hade du inte. Den som väntar... ;D
Jag kan meddela det här.
 
Vore trevligt om du ville göra det:) Det ska bli spännande att se hur det ser ut...vi måste välja tapeter och kakel inom någon vecka och all inspiration tas tacksamt emot...
 
Vi var och tittade på kakel och klinkers till våran pärlugglan förra veckan och oj vad mycket olika det fanns och oj vad dyrt det kan bli :surprised:
 
Ja så är det ...
Ett tips är att be att få se flera olika kakelplattor redan innan ni bestämt och även när förpackningarna kommer hem. Titta i alla så att de ser justa ut. Vi har fått plattor som är helt olika, och det må väl vara, men sen har det i bränningen blivit som gråa fläckar i det terracotta och hur snyggt är det? Det ser mest skitigt ut. Men de försvarar sig bara med att det kan bli så i olika bränningar. Men än är inte striden slut... Kan tillägga att det är en plattläggare som vi anlitat själva och inte genom LB-hus.
Ska se om vi kan få med det på några bilder så småningom.
Men lycka till i valet!
 
Vi ska bygga ugglan 159 som har ett liknande kök som ert, kan ni inte lägga upp lite fler bilder på köket, så man kan få lite inspiration.

Tack på förhand :)

Var bygger ni förresten?
 
Bilderna kommer under påskhegen. Först hade vi problem med uppkopplingen, sen kameran, men nu funkar allt.
Vi bygger utanför Ängelholm. Var i Stockholm ska ni bygga?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.