Jag letar efter en högtryckstvätt för max 3000.
Kollade först på Nilfisk 150.4 på Bauhaus för 2990 kr, men hittade sen lavor lvr 4 160 plus för runt 2000. Men jag har aldrig sett eller hört talas om det märket och undrar om det är någon som vet om det är något märke att köpa eller italiensk spagetti kvalité .
 
Hej, Hittar ingen Nilfisk-modell som du anger. Bara Nilfisk E150.2-9 hos Bauhaus för 2999.
Jag har en Nilfisk E150.2-10 XTRA som funkat perfekt och som jag köpte för 3200 och dessutom lätt att fixa tillbehör till.
Då stod jag i valet mellan denna eller Kärcher K5. Jag valde Nilfisk pga av vikten på 19.8kg som var rejält mer än K5. Jämför ditt alternativ Lavor som väger 11.6kg vilket tyder på mycket plast och lite metall i konstruktionen. Dessutom skulle jag akta mig för elektronikintelligens i en vattenspruta. Fukt är döden för elektronik som inte är proffskonstruerad.
 
Sorry. Ser att jag skrivit fel, du har rätt att den heter NILFISK E150.2-9 X-TRA.
Och det kanske är bättre att hålla sig till ett känt och testad produkt, det var kanske snålheten i mig som kikade fram.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.