Jula kampanjar och säljer Lavor Rio för superlåga 5995! 145 bar, 90° hetvatten samt 230V 10A trodde jag var en nästan omöjlig kombination. Är ute efter en rejäl tvätt, men på de platser där den troligen kommer användas finns sannolikt endast 10A. Så denna tvätt skulle passa ypperligt!

Ett års garanti och säkert någon egen anslutning på högtrycksslangen...

Någon som har något att säga om Lavor i allmänhet, och Rion i synnerhet?
 
På informationstexten står det att den har en dieselvärmare.Då behöver den inte så många Amp för att fungera, eftersom vattnet värms av dieseln.
 
Kärchers 230-voltare vill ha 16A, också den med dieselvärmare...
 
Nja, det är det relativt låga flödet som gör kombinationen med 10A möjlig. Kärchers gamla goding 5.85M jobbar med 140 bar och 490l och ligger på 2100w.

8m slang tycker jag är på tok för kort, och "riktiga" hetvattentvättar jobbar med temperaturer över 100 grader, typ 110 eller så vill jag minnas. Men det verkar som jag har fel här för Kärcher och Kränzle listar 80 grader. Var har jag fått 110 ifrån då? Steam level 140 grader skriver kränzle, vad är det då tro?

Det är "bara" 1000:- rabatt och jämfört med DUABhuset som säljer den för 6750 inkl frakt så är det inte mer än 755:- rabatt, så så särskilt superlågt är inte priset, tycker jag. Jämfört med ordinarie. Jämfört med kärcher är det ju under halva priset :)

Kvaliteten i övrigt har jag ingen aning om, har aldrig kört en Lavor. Men den korta slangen går bort för mig och jag hade gärna haft lite högre flöde. Men om den ger tryck, flöde och temp som angivet, då är det nog ett bra kap för hemmabruk. Fast den saknar ju slangvinda!

Här är ett alternativ, 150 bar 570 liter, 90 grader. ;) Men fortfarande bara 8m slang och ingen vinda :(

http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=140

Hmm, undrar vad det skulle kosta att uppgradera med slangvinda och 15m gummislang.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.