Har upptäckt att det låter som ett droppande ljud när jag sätter mig på toaletten, vad kan det bero på? Det läker alltså ingenstans och låter bara när man sätter sig på toaletten.
 
B blivandehusägare skrev:
Har upptäckt att det låter som ett droppande ljud när jag sätter mig på toaletten, vad kan det bero på? Det läker alltså ingenstans och låter bara när man sätter sig på toaletten.
Urinläckage?
 
  • Haha
  • Gilla
Hasse Sandin och 11 till
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Urinläckage?
Haha nä inte det är det något jag behöver oroa mig för,
 
Det kan naturligtvis droppa lite i spolcisternen när du sätter dig och ruskar till toastolen.
Fullt normalt och tydligen inte ofrivilligt läckage.
 
  • Haha
blivandehusägare
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Det kan naturligtvis droppa lite i spolcisternen när du sätter dig och ruskar till toastolen.
Fullt normalt och tydligen inte ofrivilligt läckage.
Haha nä har inte börjat få urinläckage ännu tack för svar då vet jag, har blivit lite nojig sen vi hade en vattenskada i burspråket.
 
Kommer ljudet så fort du sätter dig eller när du väl så att säga fyller toalettskålen? i det sistnämnda så tar ju det du fyller på med upp plats i vattenlåset vilket gör att vatten rinner över i bakkant av låset, ner i avloppsledningen. Har själv märk av fenomenet på vissa toaletter, beror väl på hur avloppsröret ligger precis under.
 
  • Gilla
Keiller och 2 till
  • Laddar…
Tror det är när det fylls på, men märker att det droppar länge i toaletten efter man spolat, kanske börjar bli dålig?


K Kdog skrev:
Kommer ljudet så fort du sätter dig eller när du väl så att säga fyller toalettskålen? i det sistnämnda så tar ju det du fyller på med upp plats i vattenlåset vilket gör att vatten rinner över i bakkant av låset, ner i avloppsledningen. Har själv märk av fenomenet på vissa toaletter, beror väl på hur avloppsröret ligger precis under.
 
Har du för vana att sitta med ryggen mot vattentanken, om så, kan skarven mellan tank och underdel börja läcka. Det finns nya packningar att köpa.
 
  • Gilla
blivandehusägare
  • Laddar…
K Kdog skrev:
Kommer ljudet så fort du sätter dig eller när du väl så att säga fyller toalettskålen? i det sistnämnda så tar ju det du fyller på med upp plats i vattenlåset vilket gör att vatten rinner över i bakkant av låset, ner i avloppsledningen. Har själv märk av fenomenet på vissa toaletter, beror väl på hur avloppsröret ligger precis under.
Har haft samma fundering på en av mina toaletter, här fick jag svaret. Tack!
 
  • Gilla
cdt och 1 till
  • Laddar…
V vedklyv skrev:
Har du för vana att sitta med ryggen mot vattentanken, om så, kan skarven mellan tank och underdel börja läcka. Det finns nya packningar att köpa.

Ja kanske jag har för vana att gör det, vet inte faktiskt
 
Vet förresten inte nu om ljudet bara kommer när man sätter sig, men verkar tystna när man spolar, tycker det låter som att det droppar ner på golvet vilket det inte gör, droppar det ner på avloppsröret?
 
V vedklyv skrev:
Har du för vana att sitta med ryggen mot vattentanken
Vem sitter åt andra hållet?!?! :crysmile:
 
  • Haha
blivandehusägare och 3 till
  • Laddar…
B blivandehusägare skrev:
Vet förresten inte nu om ljudet bara kommer när man sätter sig, men verkar tystna när man spolar, tycker det låter som att det droppar ner på golvet vilket det inte gör, droppar det ner på avloppsröret?
Ja, eller det droppar ner i avloppsröret. Jag har samma fenomen här hemma, att jag hör ett droppande ljud när jag pinkar. Det är vattenlåsfunktionen som orsakar det. Det man fyller på i wc-skålen rinner ut i avloppet med ungefär samma takt.
 
  • Gilla
blivandehusägare
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vem sitter åt andra hållet?!?! :crysmile:
Såg nyss framför mig hur någon sitter "baklänges" på dass med armarna runt vattentanken och björnar för fullt :crysmile::crysmile:
 
  • Haha
blivandehusägare
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Ja, eller det droppar ner i avloppsröret. Jag har samma fenomen här hemma, att jag hör ett droppande ljud när jag pinkar. Det är vattenlåsfunktionen som orsakar det. Det man fyller på i wc-skålen rinner ut i avloppet med ungefär samma takt.
Ja då droppar det nog ner på avloppsröret, men verkar höras långt efter någon varit på toan men tystnar helt när ingen använt den på ett tag, normalt ? Eller nåt man ska åtgärda?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.