A
Jag bor i hyresrätt och ska få ett nytt parkettgolv. Under det tidigare golvet var det sand, som togs bort. Sanden ersattes sedan med EPS-cement och flytspackel på detta. Jag är ju inte delaktig i processen men kan inte låta bli att vara uppmärksam på vad som görs, då slarv gör mig vansinnig (och jag tänker alltid att jag kunnat göra det bättre själv :rolleyes:).

Till det jag undrar över iaf. Idag flytspacklades golvet. När man knackar på golvet låter det kompakt på de flesta ställen, men t ex utanför köket låter det alldeles ihåligt på ett relativt stort område. Jag antar att det innebär att luft finns där emellan? Kommer det/kan det innebära problem i framtiden? Kan det gå sönder? Lite som svagare is på en vattenpöl? Kommer grannen under mig hata mig när jag går på dessa luftfickor (måste ju skapa extra ljud)?

Jag är som sagt novis. Allt jag vet har jag läst mig till på nätet, i övrigt har jag noll koll. Har svårt att lita på andra som ska röra om i mitt hem. Jag betalar ju inget om det går åt skogen så ur den aspekten kvittar det, jag vill bara ha ett klart användbart vardagsrum, inte mer problem.
 
Hej ..när det låter så som du beskriver det kan det mycket väl vara så .. att där finns en mellanrum och
att flytspacklet inte har fastnat i underlaget. Då bildas detta ihåliga ljud, Problemet man då kan få är att denna kaka spricker och helt enkelt går sönder och golvet börjar svikta när det får belastning och du kan också få golvknarr , det är ju inte precis så det är tänkt. Jag tycker nog att du skall uppmärksamman någon ansvarig till fastigheten om detta innan dom lägger ditt nya golv .. så sover du bättre...:)
Eti..
 
A
Tack för ditt svar. :)

Jag påtalade detta för golvläggaren, men han menade att det inte gör något och att flytspacklet lägger sig nästan som en flytande matta över EPScementen. Jag tycker det låter lustigt. Man vill väl att allt ska hänga ihop för bästa hållbarhet och resultat.

Jag orkar inte tjafsa och börjar golvet knarra helt galet får de åtgärda det.
 
Där håller jag med dig ...
Lycka till
Eti...
 
Passa på att njuta av den stora fördelen med hyresrätt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.