Hej ! Jag bor i en fastighet byggd 1984, tegelhus. Nedanför på gatan är det mycket folkliv, sorl stora delar av dygnet. Som tur är är den inte någon ventil i fönstren, utan ett separat system för in- och utluft. Men jag upplever att det hörs mycket genom fönstren. Jag vet inte riktigt vad sådana här fönster kallas, 2 + 1 ? Har försökt med nya tätningslister men det hjälpte inte värst mycket. Det känns inte heller särskilt tätt när man kopplar på det tredje fönstret så att säga, det är ju bara en dammlist där.

Funderar på vad man kan göra, nya fönster måste ju godkännas av föreningen och får ju inte avvika från de andra i fastigheten. Men kan man göra något annat, Kanske behålla ramen men sätta in helt eller delvis nytt innanmäte så att säga.

Finns det några tankar kring detta ?
 
  • Utsikt genom ett treglasfönster i ett tegelhus, med utsikt mot andra fönster och en hustak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppet treglasfönster i ett tegelhus med utsikt mot andra fönster, ger intryck av dålig ljudisolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utsikt genom ett öppnat trelagers fönster med utsikt mot en bebodd fastighet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Man kan sätta på ljudisolerande glas, ring närmaste glasmästare och ta in info och presentera för styrelsen.
 
  • Gilla
Construo
  • Laddar…
Hej Jonatan ! Är du snäll och förklarar lite mer, Byter man ut det separata glaset närmast gatan så att säga, eller byter man samtliga glas ?
 
Sätter på ytterligare ett glas utvändigt.(oftast)
 
Ok, tack !
 
Man vänjer sig ;)
De gjorde jag.
 
Tjocka gardiner, rullgardiner osv kan göra viss nytta
 
  • Gilla
Construo
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.