Hej
Vi har en Lay z spa Paris som fungerat bra i flera år fram tills några dagar sedan. Den visar error02
Har hittills felsökt följande
-Bytt filter
-Gjort en omstart och reset på pumpen
-Vattennivån är Ok i poolen
-Kopplat bort pumpen ifrån poolen och sprutat med vattenslangen in i hålen som cirkulerar vattnet in och ut i poolen för att få bort eventuellt skit som ligger där
-Lyst in i rören för att se ifall något blockerar vilket det inte verkar vara

Någon som har mer tips?
En märklig sak som hände när jag kopplade ur pumpen är att vatten forsade ut ifrån det hålet som egentligen enbart ska spruta in luft för luftbubblorna.. se video. Kändes märkligt och har inte sett det i några andra felsökningsvideor.
Se min video nedan

Sedan verkar det som att de svarta flärparna på filterhuset verkar inte sitta så bra endast en av de ser Ok ut. Kan det vara något sånt som spökar
 
  • Insida av ett filterhus som tillhör en Lay-Z-Spa Paris, med fokus på svarta flärpar inuti filtret som verkar sitta löst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E02 är väl flödesvakten, har du bra cirkulation när du startar pumpen? Om ja,.byt flödelsvakt, om nej..byt impeller
 
alm82 alm82 skrev:
E02 är väl flödesvakten, har du bra cirkulation när du startar pumpen? Om ja,.byt flödelsvakt, om nej..byt impeller
Hej när jag startar pumpen och trycker på att den ska börja cirkulera hör jag ett klick och sedan börjar felmeddelande direkt. Kan de va impellern då
 
Ja, det låter som impellern. Det kan räcka med att plocka isär och göra rent, annars byt.
 
Testade att plocka isär allt och tittade på impellern tyckte den såg bra ut utan några skador, sköljde av den och monterade ihop allt och nu fungerar den :) tack
Vattnet är klart och fint trots att pumpen inte gått på en vecka borde väl va ok? Kör lite chockklorering. Bra att de fungerar igen men märkligt att det hjälpte att bara skölja av den delen
 
De där pumparna är väl inget under av kvalitet direkt, jag har lyckats få igång pumpen ibland genom att banka lite lagom när den inte velat hoppa igång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.