Hej
Vi bor i ett hus byggt1977.Vi har brun lasyr på halva fasaden och resten är
vit mexitegel.Har nu tröttnat på det bruna.Är det någon som vet om det finns
lasyr i annan kulör ex grått.tar gärna emot fler förslag.
Vi ska även byta ut alla fönster men vet inte vilka färger som passar.
Ytterdörren tänkte vi måla om
Tacksam för förslag
siv
 
Lasyr är ju halvgenomskinlig, så att måla över mörk lasyr med en ljusare verkar svårt. Däremot borde det gå att måla med nån färg utanpå, men risken är nog stor att den mörka lasyren blöder igenom. Men, det är bara mina mitt i natten gissningar. Finns det nån som vet på riktigt?
 
Välkommen i "mexitegel och brunsvart"-klubben! :)

Det kanske går men det är risk det blir flammigt. Satsa hellre på att täckmåla, ni behöver eventellt spärra lasyren från att blöda igenom - kolla med färgaffären. Personligen tycker jag kombinationen grått och vitt mexitegel blir väldigt intetsägande. isåfall bör det vara en kraftigt grå, åt skifferhållet.

Provmåla ett fönster vitt och se hur det blir, ni kan ju bryta av med svarta fönsterbleck om ni vill. ett tips är att fundera på lite spröjs i fönstren - det kan bli riktigt snyggt!
 
Tack för svaren Funderar på om det kan bli snyggt med svart lasyr eller cuprinol i stället.vita fönster vad tror ni?
kan man ha en svart ytterdörr? Eller ska man bryta av den med någon färg?
Siv
 
Vi har svart lasyr, det är snyggt men jag tycker vi har för mycket. Funderar på att måla takutsprången i vitt istället och behålla svarta detaljer. Visst kan du ha svart ytterdörr. Den finns en fönstertillverkare (som jag inte minns namnet på just nu :( ) där du kan lädda upp en bild på ditt hus och sen placerar du ut nya fönster och dörrar och kan välja färger etc.
 
Tack ska försöka hitta någon fönstertillverkare som ev kan hjälpa mig med färgkombinationen
Blir nogsnyggt med vita takutsprång
 
Svart lasyr är ju helt klart snyggarre.
 
Vi provar med svart Lasyr Tack för alla svar Hoppas på ett svar till Kan man ha vita fönster och
ev en röd dörr? eller blir det snyggast med en svart dörr?
mvh siv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.