Hej,
Jag är i färd med att byta ut rutten syll på en vedbod under semestern. Tidigare syll var laskad men jag undrar om det finns enklare lösningar idag med tex någon form av vinkeljärn?
På bilden ser ni två syll som så småningom ska länkas samman.
Tacksam för förslag på lösningar.
 
  • Två syllar i en vedbod som ska länkas samman. Ena syll är ruttad och stöder träväggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
David__11
  • Laddar…
Gör en bladfog kanske? Tänker att det är lättare att du googlar på bladfog än att jag ska förklara så det blir missförstånd =) men det är en väldigt simpel variant att göra. Det blir betydligt bättre än om du bara stöter dom emot varandra (som på bild) och drar ihop med exempelvis vinkeljärn
 
A Albans doktor skrev:
Gör en bladfog kanske? Tänker att det är lättare att du googlar på bladfog än att jag ska förklara så det blir missförstånd =) men det är en väldigt simpel variant att göra. Det blir betydligt bättre än om du bara stöter dom emot varandra (som på bild) och drar ihop med exempelvis vinkeljärn
Tack för svaret. Jag sökte på bladfog och det ser ut att vara en variant av laskning. Jag har gjort en bladfog på långsidan av huset. Det blir nog till att göra det även i hörnet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.