Hej,

Dörren till mitt (före detta) soputrymme, i klassiskt 80-talsutförande, saknar sitt låshus och handtag, se bifogade bilder från ut- och insida.

Jag vill återställa tidigare funktion med handtag man trycker ned för att öppna dörren - har någon tips om var jag kan tänkas hitta lämpligt låshus som kan monteras utan allt för stort ingrepp?

Google hjälper mig inte något vidare eftersom nätet svämmar över av låshus/låskistor för infällt montage.
 
  • Gul 80-talsdörr utan låshus och handtag, med synliga hål efter borttagen hårdvara.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grå 80-talsdörr utan låshus och handtag, synlig skade och tejp på nedre kanterna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J jellybear skrev:
Hej,

Dörren till mitt (före detta) soputrymme, i klassiskt 80-talsutförande, saknar sitt låshus och handtag, se bifogade bilder från ut- och insida.

Jag vill återställa tidigare funktion med handtag man trycker ned för att öppna dörren - har någon tips om var jag kan tänkas hitta lämpligt låshus som kan monteras utan allt för stort ingrepp?

Google hjälper mig inte något vidare eftersom nätet svämmar över av låshus/låskistor för infällt montage.
Kanske detta kan funka ?
https://www.granngarden.se/ad-las-j...MIyvCV3_KX8QIVgd-yCh0iBgnAEAQYEiABEgL7VvD_BwE
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.