Hejsan

Om jag skulle investera i en laser med mottagare, främst för att använda vid mitt kommande garagebygge. Vilken märke och modell skulle ni rekommendera då?

Eftersom det är för privat gör-det-själv bruk och mest bara för ett projket bör det vara något prisvärt, men ändå inget skräp.

Tack

Thomas
 
Vad ska den användas till?

När jag gjorde grunden till mitt garage så slutade det med att jag hyrde en laser från Cramo.
Slutade på en knapp tusenlapp i hyra för några dygn, och kan inte påstå jag behövt en laser mer än vid grunden.
Annars tror jag Bosch har några 'prisvärda' blå lasrar med mottagare, om utlandshandel är ett alternativ. :)
 
Det är det, jag handlar mycket på postorder från utlandet, och har så gjort de senaste 30 åren :)

Har du någon eller några modellbeteckningar i huvudet som jag kan söka efter?
 
Jag köpte en blå Bosch GLL-2 50 med stativ, påle och mottagare LR-2. Funkar toppen och det går att låsa strålarna så man kan luta också. Finns ljusstarkare, men den räcker för mig och med mottagaren funkar den bra även för utomhus jobb.

DeWalt har just släppt en uppdatering av 087, den nya stöder mottagare.
 
Jag har en Bosch GLL3-80 med mottagare som jag är toknöjd med. Listpris strax under 5000:- men jag hittade min på Tradera och kompletterade med mottagare. Totalpris 3500:-.
 
Hejsan

Tack för tipsen!

En GLL3-80 hade ju varit smutt, får hoppas på samma tur på tradera kanske. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.