Hej!

Äger sen tidigare en billig 360 kinalaser som fungerar bra till att sätta upp hyllor osv. Fick sen tag på en Bosch LR7 mottagare med mätstav till bra pris, men till min besvikelse så gick den inte ihop med min nuvarande laser trots pulsfunktion.

Jag vet att det optimala vore att köpa en Bosch GCL 3-80, men det känns lite overkill för mitt behov. Jag hade tänkt mäta lite lutningar på backe och någon ev framtida gjutning, men behöver inte ha superprecision.

Så jag funderar på vad det finns för kombinationer som fungerar?
Är det någon som använt en LR7 till en annan laser, alternativt en annan mottagare till en Bosch-laser? Så borde det gå att forska fram vilka kombinationer som fungerar.
 
Vi har en Bosch GLL 3-80P ihop med en DeWalt DE0892, de fungerar bra ihop.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Vi har en Bosch GLL 3-80P ihop med en DeWalt DE0892, de fungerar bra ihop.
Intressant! P-modellen är ju den som bara fungerar ihop med den "speciella" LR2
 
Kan uppdatera med att jag på chans köpte en Cigman CM-701 på Amazon. Den fungerade ihop med LR7! Provade den ca 15m bort i dagsljus och där tog den även om strålen var svår att hitta. Också lite svår att centrera exakt på det avståndet, gissar att strålen är för tjock. Kan också vara jag som inte var precis nog.

Inte hunnit prova så mycket annat ännu, men för 1249 kr så verkar den göra ett bra jobb.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.