Ska kakla ett litet badrum (2,3 m2...) i ett hus byggt på 30-talet. Dvs utan nya spikraka väggar. Tänkte ta hjälp av något laserinstrument för att få upp kaklet rakt och fint.

Vad behöver jag? TamoLinern för 1700kr är lite i dyraste laget. Finns det något instrument för under 1000-lappen?
 
Använd ett långt vattenpass istället. ;)
 
Bosch har en krysslaser för runt tusenlappen.
Har funkat fint fint för mig.
 
Black och deckers variant som finns på clas ohlson fungerar mycket bra. Har hjälpt mig massor!

Smart väggställ följer också med.
 
Håller med ovanstående talare!

// Kim
 
Jula har nåt erbjudande just nu (iaf på internetbutiken) med stanley krysslaser och en stång, bra kombo tror jag, väldigt prisvärt.
 
importensketsig skrev:
Jula har nåt erbjudande just nu (iaf på internetbutiken) med stanley krysslaser och en stång, bra kombo tror jag, väldigt prisvärt.
Denna har avhandlats i andra trådar, och den har sålts billigare på Harald Nyborg till ordinarie pris (695:- eller något i den stilen). Om de har den kvar i sortimentet vet jag inte, men det kan kanske vara värt att kolla upp för den som är intresserad?
 
B & D vann tom ett test mot Bosch krysslaser i den där tidningen man får hem gratis, Viivilla eller vad den heter. Ger ju inte många kronor för testet men ändå.

Väggfästet är himla smart med två nålar som man sticker in i väggen. Gipsskiva går också att fästa den på men man får inte pilla för mycket för då åker det hela i golvet :) Träväggar är det bästa för att fästa upp det hela.
 
B&Ds krysslaser enligt ovan, 30$ i USA på B&Ds factory outlet. Kunde inte låta bli att köpa! Verkar funka fin-fint. Har inte prövat väggfästet ännu
 
Just ja, batteriet räcker länge också. Trodde det skulle ta slut på ett par timmar men icke. Lyser man bara när man behöver så räcker det åtminstone ett badrum ;)

9v batterier är ju annars ökända för att bli slut snabbt. Dyra är de också :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.