Hej !

Är det någon som har en färsk prisuppgift på Larsgården som produceras av Hjältevadshus ?

Tanken är att byggnaden ska uppföras i Skåne.

Vad kostar en putsning ?

Hälsningar

Ravne
 
Hej!

Larsgården kostade 1 855 000 innan höjningen i mitten av april i år. Vi hann skriva på kontraktet för vårt hus (dock ej Larsgården) dagarna innan höjningen, varför jag är ngt osäker på %-talet, men jag vill minnas att det låg mellan 3-4% ???
Beträffande putsning så är den uppgiften väldigt vag i den prislista jag har :-/, så jag avstår från att lämna ut det med risk för att det blir helgalet...

/Mia
 
Putspriset har jag hört ska vara "1000-1250:- /kvm.

/PH
 
Hej

Larsgården kostade 1 855 000 innan höjningen i mitten av april i år
Priset var för bara huset, grunden kostade 186000:- innan höjningen, om den också höjdes 3-4% vet jag ej, bara att det blev dyrare. Ej högre :D

/N
 
North skrev:
Hej


Priset var för bara huset, grunden kostade 186000:- innan höjningen, om den också höjdes 3-4% vet jag ej, bara att det blev dyrare. Ej högre :D

/N

OK, dyrare :-/

Prishöjningen i våras avsåg endast hus-satserna och inte grunderna, eftersom Hjältevad inte själva gör dessa.
För vår del justerades priset för grunden redan i vintras av "markentreprenören" (som vi anlitar via Hjältevad) , vilket innebär att priset för en grund avseende vårt Björken-hus (bottenplatta på 96 kvm) går på 135 000. Då avser det ett sk "normal-förhållande", dvs ingen pålning eller sprängning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.