Hej,
Jag funderar på att sätta in KNX i det nya huset vi bygger och på sikt även ett larm.
Är det någon som har erfarenhet av de larm som är integrerade med KNX?
Typ liknande detta: http://www.knx-gebaeudesysteme.de/s...FORMATION/L240_FL_EN_V1-0_2CDC541158D0201.PDF

Är det att föredra att bygga ut KNX med den biten ocskå, sjukt mycket dyrare än vanligt larm? Eller är det bättre att ha ett fristående larm?

Hur känner ni?
 
Eftersom jag är lite "gammalmodig" föredrar jag separerade system, av den enkla anledningen att om det blir nått fel ska inte hela "huset" kunna slås ut av fel i ett system.
 
Du har i och för sig en poäng där, men samtidigt så kan man ju använda IR Deckarna till annat än bara larm, tända lampor å sånt när man kommer in i rummet.
Och typ tända upp hela huset om brandlarmet eller "tjuvlarmet" går etc etc. Och slipper dra dubbla kablar till olika system.

Hmmm ... tror det får bli larm via KNX trots risken att allt slås ut vid ett eventuellt fel. :)
 
Kommer själv ha rörelsedeckare i mitt knx-system för att tända lampor samt mäta ljusstyrka. Skulle man inte kunna göra ett "hemmalarm" med hjälp av lite logikfunktioner? Iofs svårt att få larm med sifferkod om man inte kan använda openremote eller liknande. Men annars skulle man ju kunna ha avlarmning genom att man måste trycka en viss kombination på en tryckknapp med 4 vippor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.