Hej!

Jag är inte alls bevandrad inom detta med larm, men skulle vilja ha en lite enklare lösning till min lägenhet. Det behöver inte vara anslutet till larmtjänst eller liknande. Det jag vill ha är följande:

  • Nätverksanslutet
  • 1 st. dörrbrytare (inga fönster är aktuella på 4:e vån.)
  • Övervakningskamera med rörelsedetektor. Gärna möjlighet att se live.
  • Siren vid inbrott
  • Larm till telefon i form av app/sms

Vad finns det för system som kan leverera detta? Finns det några kompletta system att köpa eller något som är enkelt att bygga ut?
 
D
Paradox EVOHD med bara bussanslutna enheter som HD77, ZC1, TM50 + en vanlig siren är relativt smärtfritt att sätta upp. Liveövervakning med Insightappen+email. Inte billigaste systemet dock.
 
DMOL skrev:
Paradox EVOHD med bara bussanslutna enheter som HD77, ZC1, TM50 + en vanlig siren är relativt smärtfritt att sätta upp. Liveövervakning med Insightappen+email. Inte billigaste systemet dock.
Vad pratar vi pengamässigt? Jag kollade lite på Gigaset Elements som verkar leverera det jag söker och kan byggas ut med trådlösa enheter. Någon som har erfarenhet av det? Kostar ca 4k med kamera och siren.
 
D
Gigaset Elements är väl inte vad någon skulle kalla ett traditionellt larm utan hemautomation, men det duger kanske till dina ändamål. Googlade lite snabbt... "larmet ska känna skillnad på dörröppning och inbrott". Jo tjena, låter ju som en bra anledning att inte välja detta om du vill ha ett riktigt larm i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.