Vill du göra installationen själv eller måste du ha någon som gör den åt dig?

Om man gör själv verkar det finnas en hel del pengar att spara om man kollar i USA:
http://homesecuritystore.com/ezStore123/DTProductList.asp?p=2_1_1_1_0_0_111

Kommer själv att försöka köpa lite delar därifrån för att utöka mitt larmsystem. Detta efter att ha fått prisuppgifter på magnetkontakt (omonterad) för 450kr monterad 900kr.

Vi fick för vårt system (Classic Power Pack 832) innehållandes:
1st panel 5500Z
1st central Power 832
1st magnetkontakt
2st IR
1st batteri
1st trafo
1st inomhussirén
1st utomhussirén
Betala monterat och klart 9700kr
 
Är det magnetkontakter i massivt guld då ?!?
 
Ungefär vad jag trodde
 
Låter ungefär rimligt med tillägsarbetet om man betänker att en extra knappsatspanel kostar 1000-2000 och 3 st husdjursdetektorer 1500-2000 ett par säkerhetskedjor 500? Fjärrkontroll 500. Utomhussiren (med batteribackup antagligen) springer nog iväg på 500-1000 kr extra jämfört med en innesiren. Överfallslarm i knappsatsen är en ren programeringssak så den kostar inte många kr. Sen tillkommer arbetet för ungefär 500kr/tim så då börjar man nog närma sig 8000kr totalt sen anser jag att priset är mycket beroende på hur tidsomfattande kabeldragningen görs. Se till att vara hemma själv och plocka ner lister och liknande så kan dom lägga sladdarna bakom.

Däremot känns det som grundofferten är något dyr! Borde nog vara närmare 12000 kr eller något sådant eftersom det enda du verkar ha köpt till är radiointerfacet och två rörelsedekare och två fjärrkontroller. Men det är klart vad har du bett att man ska ansluta till radiointerfacet? Och vad kostar det?



 
Varför testar du inte tex Securitas? Skulle tro att de debiterar max 7-8 tusen för dina prylar. Det är klart, sedan åker du ju på en saftig månadskostnad på säg 250 kr/mån.
 
Dund skrev:
Hej
Jag har precis fått en offert på följande:

16950 kr ink moms och installation: 2 magnetkontakter MK440
1 st panel SG5500 LCD
1 st central Power 864
1 st trafo 12 volt
1 st ack 7 Ah
3st rörelsedetektorer optisk
1 st siren inomhus
1 st rökdetektor optisk
1 st radiointerface PC 5132
2 st fjärrkontroll

Och därefter talade jag med larimstallatören igen och bytte inomhussirenen mot en utomhussiren, lade till en panel för garaget, 2 dörrkedjor, överfallslarm I knappsats samt 1 fjärrkontroll (istället för 2), samt tillägg 3 st husdjursdetektorer.

Då hamnade slutsumman på ca 25 kkr ink moms.


Det jag undrar nu är om du tycker paketet verkar rätt ok, samt om PRISET är inom sans och reson. Jag har ingen referens och behöver tyvärr bestämma mig ganska fort. Tacksam för svar, och mycket tacksam för er expertis!

Mvh Dund
Fråga:Är IR detektorerna trådlösa?
Varför 864 och inte 832?

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.